در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد؛

شاکری: مشکل منطقه 12 حاکمیتی است/طلایی: منطقه 12 نیازمند کار بین بخشی است

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: منطقه 12 از نظر میراث فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی و ترافیکی نیازمند سندی جامع و کار بین بخشی است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل  شورای شهر تهران در دویست و شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر در خصوص معضلات منطقه 12، اظهار داشت: مشکلات منطقه 12 حاکمیتی است و ابراز نگرانی از سوی دستگاه‌های مختلف باعث شده معضلات منطقه از لایه ظاهری به لایه پنهان تبدیل شود.

وی افزود: فریز کردن منطقه باعث شده معضلات به مناطق دیگر پراکنده و گسترش یابد. آیا اجرای همایش‌های خیابانی و برگزاری جشنواره‌ها تاکنون مشکلی از منطقه حل کرده است که برای سهم آن نیازمند شاخص و آمارهای درستی هستیم؟

دبیر کمیسیون عمران و حمل نقل شورای شهر تهران، بیان داشت: در سال 95، 196 میلیارد ریال بودجه برای منطقه 12 در نظر گرفته شده که نباید صرف کارهای رو بنایی شود همچنین باید در گزار‌ش‌های آینده اقدامات صورت گرفته در منطقه را نیز عنوان کرد.

شاکری تصریح کرد: منطقه 12 دارای بافت و زیر ساخت‌های فرسوده است که آب بندی نشده و هر از گاهی شاهد فرو نشست زمین در این منطقه هستیم بنابراین حتماً باید برنامه‌ای فرا منطقه‌ای و جامع از سوی ارگان‌های ذیربط برای منطقه 12 ارائه شود.

 در ادامه اسماعیل دوستی عضو شورای شهر تهران بیان داشت: شهردار در منطقه 12 کارهای خوبی انجام داده و باید طی یک ساله باقی مانده از عمر شورا تصمیمی گرفته شود تا موتور سیکلت‌های منطقه جمع آوری و موتور سیکلت‌های برقی جایگزین آن شود.

وی با تأکید بر اینکه وزارت دفاع اعلام آمادگی کرده است که می‌تواند 5 هزار موتور سیکلت برقی ارائه کند، تصریح کرد: خرید اراضی رها شده و انبارها و تبدیل آن به پارک و فضاهای فرهنگی کار خوبی است که باید در یک سال باقی مانده از عمر شورا انجام شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: زمینی روبروی مجلس وجود داشت که در مورد آن کوتاهی صورت گرفته و باید به فضای سبز تبدیل می‌شد اما در حال حاضر در حال احداث و گود برداری هستند.

مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اظهار داشت: منطقه 12 گنجی پنهان که دارای شدیدترین آسیب‌های اجتماعی است اما بالاترین معاملات تجاری کشور در این منطقه انجام می‌شود.

وی افزود: با وجود گذشته عمر چند دولت تمام مشکلات منطقه تکرار شده و باید مطالعات جامع شهری قرار بگیرد تا منطقه‌ ای که هم از نظر حاکمیتی و هم تفریحی هویت‌اش را از دست داده، هویت خود را به دست آورد.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران گفت: میزان کارگاه‌های منطقه 12 سه برابر مناطق مسکونی است و تقریباً 80 درصد افراد منطقه 12 ساکن این منطقه نیستند و فقط شاغل هستند.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: شورایاری منطقه 12 گزارش جامعی ارائه داده و اگر از تمام محلات منطقه 12 بخواهیم گزارشی ارائه دهیم مطمئنا گزارشی قابل قبول خواهد بود.

وی افزود: در شورای سوم بنا شد سند جامع منطقه 12 تهیه شود زیرا این منطقه دارای شرایط خاصی از نظر میراث فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی و ترافیکی است که نیازمند یک کار بین بخشی است.

نایب رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: شرایط سکونت از محله عودلاجان گرفته شده و پیشنهاد می‌شود در کمیسیون شهرسازی و معماری سندی در رابطه با بافت‌های فرسوده منطقه تهیه و همچنین مشکلات مربوط به سراها‌ی محله منطقه 12 باید برطرف شود زیرا تنها جایی که شورا دست شهرداری را از نظر تملک باز گذاشته همین سراهای محلات است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار