ادامه روند کاهشی بهای نفت در پنجمین روز متوالی

افزایش تولید نفت و تقویت ارزش دلار موجب کاهش بهای طلای سیاه در پنج روز گذشته شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ بهای جهانی نفت در نخستین ساعات معاملات روز سه‌شنبه بار دیگر با کاهش مواجه شد. این روند کاهش از پنج روز گذشته آغاز شده و تأثیر آن امروز نیز بر بهای نفت اعمال شد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 45 سنت کاهش، 47 دلار و 90 سنت معامله شد. بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 34 سنت کاهش به 47 دلار و 74 سنت رسید.

بر این اساس، افزایش تولید کشورهای صادرکننده نفت و همچنین تقویت ارزش دلار از مهم‌ترین دلایل کاهش بهای نفت عنوان شده است. حجم تولید نفت عراق طی روزهای گذشته از 3 میلیون و 900 هزار بشکه به 4 میلیون 700 هزار بشکه افزایش یافته است. علت افزایش حجم تولید نفت عراق بالا رفتن تقاضا در غیاب تولیدکنندگان بزرگی همچون کانادا و نیجریه است. ایران نیز تولید طلای سیاه خود را تا 2 میلیون 200 هزار بشکه در روز افزایش داده است. وزیر نفت ایران چندی پیش آر احتمال افزایش صادرات نفت این کشور برای جذب بازارهای بین‌المللی پس از لغو تحریم‌ها خبر داد. این کشور در اجلاس دوحه از کاهش تولید و فریز نفتی استقبال نکرد. عربستان سعودی نیز اعلام کرد درصورتیکه ایران حجم تولید خود را کاهش ندهد، این کشور نیز به افزایش تولید روی خواهد آورد.

رسیدن شاخص ارزش دلار به سطح 95 از دیگر دلایل کاهش بهای نفت است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار