رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سومین همایش روابط عمومی ها وزارت، از تغییر کاربری روابط عمومی به مدیر افکار عمومی گفت.

مديريت افكار عمومي وظيفه روابط عمومي ها است به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرنقي زاد با تبريك اعياد شعبانيه و روز ملي روابط عمومي به تمام دست‌اندركاران حوزه، بر لزوم آشنا شدن با شرايط جديد كار در اين حوزه تاكيد كرد و گفت: اين حوزه به سرعت در حال تغيير است و بسياري از مسايل آن هم براي ما ناشناخته است و بايد بيشتر روي آن كار كرد.

وي در ادامه به تاثير فضاي مجازي در تمامي ابعاد زندگي اشاره كرد و گفت: به تبع اين تاثيرات رويكرد رسانه اي در جامعه تغيير كرده  و امروزه شاهد علاقه روزافزون به شبكه‌هاي مجازي در دنيا هستيم.

فرنقي زاد با بيان برخي نرم افزارهاي محبوب در دنيا علت اقبال جمعي به اين شبكه ها را  ناشي از ميل انسان ها به تاييد برشمرد و خاطر نشان ساخت: افراد دوست دارند با جمعي باشند كه با آنها همراه بوده و نظرات آنها را تاييد مي كند و فضاي مجازي اين امكان را به همه داده است.

وي با اشاره به سادگي دسترسي به اين فضا، ادامه داد: اين فضا مي‌تواند نيازهاي دروني انسانها از جمله احترام و تاييد ديگران را برآورده كند و از اين رو،‌ همه مي‌تواند با آن ارتباط برقرار كنند.

وي همچنين بحث اقتصادي فضاي مجازي را سودآور دانست و گفت: كساني كه با شناخت درست اين فضا و نيازهاي مخاطبان با توليد نرم افزارهاي كاربردي وارد شوند، توانسته اند موفق شوند.

رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني همچنين با تاكيد بر انتظار مسوولان وزارت ارتباطات از حوزه روابط عمومي مبني بر مديريت افكار عمومي گفت: تلاش كنيد روابط عمومي از حالت تشريفات به مدير افكار عمومي تغيير يابد.

فرنقي زاد تصريح كرد: فضاي مجازي رويكرد رسانه اي را تغيير داده و به سرعت اخبار چه منفي و چه مثبت در اين فضا منتشر و در اختيار انبوه افراد قرار مي گيرد و لازم است براي انتقال مطالب و تاثير مطلوب سريع اقدام كرد. در اين مراسم كه با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و دبير شوراي اطلاع رساني دولت همراه خواهد بود چند كارگاه آموزشي از جمله"روابط عمومي موبايل"، "فضاي مجازي آسيب ها و مخاطرات"، تجاري سازي در فضاي مجازي" و "ارتباطات الكترونيك و تحولات پيش رو" برگزار مي شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار