کرمان؛

جنبه اعتقادی و ملی بزرگداشت حضرت امام (ره)

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: بزرگداشت حضرت امام (ره) برای ما جنبه اعتقادی، ایمانی، عاطفی و ملی دارد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ،مهدی صدفی در نشست خبری به مناسبت تشریح برنامه های 14 و 15 خرداد در کرمان از امام راحل به عنوان احیاگر بینش ناب اسلامی یاد کرد و گفت: امام خمینی (ره) درس عدالت خواهی، انسانیت و اسلام خواهی را به همه جهانیان آموختند.

وی تاکید کرد: همه فضائل اخلاقی و اسلامی در وجود بنیانگذار انقلاب اسلامی به رشد و کمال رسیده بود.

وی ادامه داد: بزرگداشت حضرت امام (ره) برای ما جنبه اعتقادی، ایمانی، عاطفی و ملی دارد و همانگونه که برای تعظیم شعائر مذهبی با نگاه اعتقادی برنامه ریزی می کنیم، برای بزرگداشت امام راحل نیز با همان نگاه اقدام می کنیم.

صدفی گفت: اقشار مختلف مردم در برگزاری مراسم ارتحال ملکوتی امام راحل تاثیرگذار هستند و همکاری می کنند.

وی اضافه کرد: به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل، قریب پنج هزار نفر از استان کرمان به حرم آن امام گرانقدر اعزام می شوند.

وی گفت: مسئولیت اعزام زائران به مرقد امام راحل با سپاه ثارالله و با پشتیبانی استانداری کرمان است.مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان افزود: اعزام زائران از شهرستان های جنوبی استان از 12 خرداد و اعزام زائران از شهرستان های شمالی از 13 خرداد انجام می شود.

وی اظهار کرد: آئین محوری گرامیداشت سالروز ارتحال امام راحل در شهر کرمان نیز 14 خرداد در مصلای امام علی (ع) ساعت 10:30 صبح با سخنرانی حجت الاسلام سعادت عضو ستاد کل نیروهای مسلح برگزار می شود.

صدفی با اشاره به تشکیل ستادهای گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل در تمامی شهرستان ها و بخش های استان کرمان عنوان کرد: سالروز ارتحال امام، قیام مردمی 15 خرداد و آغاز زعامت مقام معظم رهبری از مناسبت های 14 و 15 خردادماه است.

وی گفت: به منظور گرامیداشت مناسبت های 14 و 15 خرداد، فعالیت های قرآنی، فرهنگی، هنری، نمایشگاهی، رسانه ای و مراسمی تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری دعای ندبه در محل مهدیه مسجد صاحب الزمان (عج)، برگزاری مراسم شب ارتحال در اداره کل آموزش و پرورش، برگزاری مراسم در مساجد سطح شهر همراه با قرائت دعای کمیل، ویژه برنامه های کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های مختلف از جمله برنامه های ستاد گرامیداشت 14 و 15 خرداد است.

وی گفت: برپایی نمایشگاه عکس، کتاب و محصولات فرهنگی، شب شعر، ویژه برنامه های صدا و سیمای مرکز کرمان، دعوت از سخنرانان و صاحبنظران برای سخنرانی در ادارات و ارگان ها، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، راه اندازی دسته جات عزاداری و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از دیگر برنامه های گرامیداشت مناسبت های 14 و 15 خرداد است.

صدفی به برگزاری محافل انس با قرآن کریم نیز اشاره کرد و گفت: در سالروز بزرگداشت ایام سالگرد ارتحال امام راحل و قیام 15 خرداد ماه، مراسم ویژه ای در 50 بقاع متبرکه و نشست های تبییینی و پرسش و پاسخ نیز در کانون های فرهنگی و هنری مساجد و پایگاه های بسیج برگزار می شود.

وی گفت: سوگواره استانی تعزیه نیز با حضور 13 گروه تعزیه خوان در ده زیار برگزار می شود.

صدفی به برپایی ایستگاه های سلامت و صلواتی اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم 15 خرداد در تکیه میدان قلعه و چاپ ویژه نامه، خبرنامه و کتابچه هایی حاوی زندگی نامه امام راحل از دیگر برنامه هاست.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار