اراک؛

مصرف سرانه آب در روستا ها دو برابر شهرها

سرانه مصرف آب آشامیدنی در روستاهای استان مرکزی دو برابر مناطق شهری است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اراک ، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی گفت: سرانه مصرف روزانه آب آشامیدنی در مناطق روستایی در استان مرکزی 400 لیتر است که این شاخص بیش از دو برابر مصرف روزانه مناطق شهری است.
یوسف عرفانی نسب افزود: رعایت نکردن الگوی مصرف، وجود خانه باغ و استفاده از شبکه آب آشامیدنی برای آبیاری فضای سبز و مصارف دامپروری و همچنین فرسوده بودن نیمی از شبکه آبرسانی و هدررفت آب از دلایل عمده افزایش سرانه مصرف آب در مناطق روستایی است.
وی، شمار روستاهای زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی را 766 آبادی عنوان کرد و گفت: 80 درصد از این روستاها از منابع آب زیرزمینی و بقیه از آبهای سطحی چشمه و قنات استفاده می کنند.
وی بیان کرد: 84 روستا در استان مرکزی در سال گذشته شرایط بحرانی در تامین منابع آب داشتند و با توجه به بارش های مناسب سال زراعی جاری، فرهنگ سازی اطلاع رسانی مناسب و مدیریت مطلوب، امید است شرایط آنان در آبرسانی سیار در فصل گرم امسال به 42 روستا کاهش یابد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی میزان اعتبار اختصاص یافته سال گذشته در بخش آب روستایی استان مرکزی را 580 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان اعتبار تنها 23 درصد تخصیص و جذب شده است .
انتهای پیام / ف

برچسب ها: اراک ، آب ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.