یاسوج؛

ساخت 27 مسجد در استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیر موسسه خیریه مسجدسازان الزهراء اصفهان گفت: 27 مسجد در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط این موسسه در حال ساخت است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محسن داوری صبح امروز در بازدید از مساجد در حال ساخت چاروسا با بیان اینکه ساخت مسجد یکی از ویژگی‌های انسان‌های مو من است اظهار داشت: مساجد بیشترین نقش را در پیشبرد اهداف دین مبین اسلام ایفا کرده و از آن جا که در صدر اسلام تنها مکانی بود که در آن بهترین، بیشترین، پاک‌ترین و کم‌خرج‌ترین اجتماعات دنیا شکل می‌گرفت، همواره بر حضور در آن، تأکید شده است مسجد تنها یک عبادتگاه نبوده، بلکه مرکزی برای حیات سیاسی و اجتماعی بوده است.
 
مدیرعامل موسسه خیریه الزهراء اصفهان تاکید کرد: مسجدِ فعال می‌تواند جوانانی را تربیت کند که علاوه بر تخصص، متعهد هم باشند، مسجدی که برنامه‌های جانبی فرهنگی و اجتماعی و هنری را در کنار مراسم‌های عبادی و مذهبی، در شکلی منسجم طراحی و اجرا می‌کند در آینده مدیران و مسؤولان و هنرمندان متعهدی را به جامعه تحویل خواهد داد.
 
وی با بیان اینکه ساخت و احداث مسجد کار هر کسی نیست، افزود: کسانی که ایمان به خدا، معاد و ارزش‌های دینی دارند و از باورهای عمیق دینی برخوردار هستند در این وادی قدم بر می‌دارند.
 
داوری خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود اهمیت و نقشی که مساجد در شکل‌گیری نهضت‌های اصلاحی در جوامع اسلامی و همچنین بعد عبادی مساجد که می‌توان به عنوان محک سلامت جامعه از حیثیت‌های گوناگون از جمله ارتکاب جرایم از آن یاد کرد و تاثیرات مستقیمی که مساجد بر روی هر فرد به عنوان تشکیل‌دهنده اجتماع می‌تواند داشته باشد، در اداره امور مساجد و بهره‌وری بهینه از آن، به دلیل نابسامانی سیاست‌گذاری کلان و فقدان برنامه‌ریزی‌های مناسب برای آن در غفلت و ضعف به سر می‌بریم.
 
مدیرعامل موسسه خیریه الزهراء اصفهان با بیان اینکه ساخت مسجد مهمترین اولویت این موسسه است یادآور شد: این موسسه متشکل از چندین خیر و خیرین مسجد سازی که در کشور هستند و تنها هدف آنها ساخت مسجد در روستاها و مناطق محروم است.
 
وی با بیان اینکه از سال 92در استان کهگیلویه و بویراحمد کار ساخت مسجد را شروع کردیم تبیین کرد: توانستیم مساجدی را در این استان کار کنیم و بسازیم که با توجه به منطقه و مکان روستا ساخت آن را نیاز ببینیم.
 
داوری اضافه کرد: مساجدی در این استان بودند که بیش از 10سال نیمه کاره رها شده بودند که با حضور موسسه کار آنها شروع و در حال حاضر آماده بهره‌برداری هستند.
 
مدیرعامل موسسه خیریه الزهرا اصفهان با بیان اینکه 27 مسجد تاکنون در این استان ساخته شد گفت: تنها اولویتی که این موسسه از مردم روستاهای که باید در آن مسجد ساخته شود همکاری و مشارکت با این موسسه است و باید مردم روستا هم در ساخت این مسجد شریک باشند.
 
وی از افزایش ساخت سه مسجد دیگر در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و عنوان کرد: به دلیل تقارن اعیاد شعبانیه و آزادسازی خرمشهر کار ساخت مسجد در چاروسا را به‌خصوص ساخت مسجد روستای دروار این منطقه با توجه به نیمه کاره رها شدن 12ساله از هفته آینده آغاز بکار خواهیم کرد.
 
داوری از خیرین خواست تا در این زمینه با موسسه همکاری و مشارکت کنند.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.