توسعه آبزی پروری در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان شیلات گفت:با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و و دستورالعمل های ستاد سیاست های اقتصاد مقاومتی موضوعاتی همچون صید فراساحلی و توسعه آبزی پروری در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن صالحی رئیس سازمان شیلات در حاشیه همایش طرح توسعه آبزی پروری موسسه جهاد نصر با اشاره به روند تولید آبزیان در سال جاری اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و دستورالعمل های ستاد سیاست  اقتصاد مقاومتی موضوعاتی همچون صید فراساحلی، برداشت از ذخایر مشترک اقیانوسی، برداشت از اعماق بالای 250 متر، ایجاد ارزش افزوده صادرات محصولات، افزایش بهره وری از زنجیره های شیلات، ماهیان سردآبی و گرم آبی، توسعه پرورش در قفس با استفاده از آب شود دریاها در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به توسعه آبزی پروری ساحلی و دریایی گفت: توسعه آبزی پروری  در راستای ایجاد اشتغال درمناطق محروم، توسعه آبزی پروری وتلفیق با سایر فعالیت های کشاورزی برای توانمند سازی کشاورزان و زنان روستایی، ایجاد ارزش افزوده سازماندهی کردیم که امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه در راستای این سیاست ها تولید به 1.5 میلیون تن برسد.

صالحی با اشاره به روند تولید محصولات شیلات در مقایسه با سال های گذشته بیان کرد: با توجه به آنکه عمده فعالیت ها در فصل بهار و تابستان آغاز می شود لذا زیر ساخت های لازم جهت توسعه مکانیزاسیون، ذخیره سازی مزارع میگو و مجوزهای صید و صیادی در نیمه اول سال انجام می شود و همواره امیدواریم با فراهم شدن حداقل 10 درصدی زیرساخت ها تولید در نیمه دوم به دست آید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر صادرات محصولات شیلاتی بیان کرد: از سال گذشته تاکنون تلاش  کردیم تا تجار و صادرکنندگان ایرانی و روسی با هم آشنا شوند و براین اساس جلسات متعددی گذاشته شده تا دو کشور از ظرفیت های یکدیگر با خبر شوند.

وی ادامه داد: برخی از تشکل های صادراتی در روسیه دفاتر ایجاد کردند ضمن اینکه مراکز فرآوری با کمک سازمان دامپزشکی که آمادگی مجوزهای لازم برای صادرات را دارند،تشکیل شده است.

رئیس سازمان شیلات با اشاره به بسته حمایتی معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: معاون بازرگانی وزارت جهاد به دنبال زیر ساخت های حمل و نقل صادرات محصولات از راه دریایی، زمینی و ریلی است و دراین خصوص بسته حمایتی صادراتی از سوی معاون اول در نظر گرفته شده است.

صالحی در ادامه یادآور شد: سال گذشته بخش خصوصی در نمایشگاه روس ها شرکت کردند و امسال نمایشگاه بین المللی محصولات شیلاتی که 10 تا 13 مهر ماه درتهران برگزار می شود، روس ها اعلام آمادگی نمودند.

وی با اشاره به میزان صادرات سال گذشته بیان کرد: سال 94 ،82 هزار تن محصولات شیلاتی به کشورهای مختلف صادر شده اما می توان گفت که ظرفیت بازار روسیه بخش عمده ای از این میزان به شرط رقابت با رقبا تشکیل می دهد اما اکنون نمی توانیم این میزان را به طور دقیق اعلام کنیم.

معاون وزیر جهاد با اشاره به صادرات میگو به روسیه بیان کرد: سال گذشته به طور مستقیم صادرات میگو به روسیه صورت نگرفته ، گرچه توانستیم صادرات میگو به کشورهای شمالی و جنوبی این قاره داشته باشیم .

اما نباید فراموش کرد که موضوع قیمت بسیار مهم است چرا که اگر کشور آمریکای لاتین و جنوبی تولید میگوی خود را گسترش دهد دیگر به سبب قیمت تمام شده حاضر به رقابت نیستیم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار