بوشهر؛

اهدا اعضای بیمار مرگ مغزی در بوشهر

خانواده یک بیمارمرگ مغزی در برازجان استان بوشهر اعضای بدن عزیز خود را به بیماران نیازمند پیوند اهدا کردند.

اهدا اعضای بیمار مرگ مغزی در بوشهر به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر؛ عضو گروه آموزشی وکوردیناتورپشتیبان انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت: پس از دریافت گزارش مورد مشکوک به مرگ مغزی از بیمارستان شهید گنجی شهر برازجان تیم پزشکان دانشگاه علوم پزشکی و تیم فراهم آوری به بیمارستان شهید گنجی برازجان اعزام و کارهای اولیه و آزمایشهای مختلفی برای این بیمارانجام شد.

دکتر سید کیهان هادی صادق افزود: بیمار خانم 37 ساله ای به نام 'خاتون ملایی' بود که سه تا چهار روز پیش به دلیل خونریزی شدید مغزی و با کاهش هوشیاری شدید به بیمارستان شهید گنجی برازجان منتقل و در آی سی یو بستری بود و تحت مراقبت ویژه قرار داشت.

وی تصریح کرد: با انجام سی تی اسکن مرگ مغزی بیمار تایید و وضعیت برای خانواده بیمار تشریح و اطلاع رسانی شد و در این شرایط از خانواده بیمار درخواست انجام کاری بزرگ و باقیات صالحاتی برای بیمار شد که خانواده آن عزیز موافقت کردند تا با اهدای عضو عزیزشان یادگاری از ایشان در این دنیا داشته باشند.

دکتر صادق اضافه کرد: پس از موافقت خانواده این بیمار مرگ مغزی با اهدای عضو و هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تیم برداشت عضو این دانشگاه به بوشهر اعزام و در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به برداشت کلیه ها و کبد این بیمار اقدام کردند تا در شیراز به بیماران نیازمند پیوند زده شود.

عضو گروه آموزشی وکوردیناتورپشتیبان انجمن اهدای عضو ایرانیان با تاکید بر اهمیت نقش رسانه های عمومی و صدا و سیما در آگاه سازی مردم در اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی گفت: هربیمار مرگ مغزی امکان اهدای هشت عضو بدن خود شامل کلیه ها، قلب، کبد، روده، ریه ها و پانکراس را دارد که هرچه زمان اهدا از زمان اعلام مرگ مغزی سریعتر انجام شود امکان استفاده از این اعضا و نجات هشت نفر وجود دارد.

وی افزود: با گذشت بیش از پنج روز از زمان اعلام مرگ مغزی با توجه به امکان تخریب و از دست رفتن کارکرد برخی از اعضا قابلیت اهدای عضو تنها به سه تا چهار نفر کاهش می یابد.

شهر برازجان با بیش از 100 هزار نفر جمعیت مرکز شهرستان دشتستان در فاصله 65 کیلومتری شرق بوشهر واقع است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.