ساری،

هشدار برای صرفه جویی مصرف آب در استان پر باران

با گرم شدن یک درجه ای هوا در مازندران هواشناسی استان با پیش بینی افزایش این گرما در سه ماهه آینده از مشترکان خواست درمصرف منابع آبی و انرژی صرفه جویی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: میزان بارش باران در هشت ماهه سال زراعی جاری در استان 13 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش یافت.

نوربخش داداشی افزود: در این مدت 618 میلمتر باران در 15 ایستگاه هواشناسی مازندران به ثبت رسید که باران در 12 ایستگاه روند افزایشی و در سه ایستگاه بابلسر، بلده و کیاسر روند کاهشی داشته است.

وی گفت: در فروردین و اردیبهشت امسال در استان 128 میلمتر باران بارید که در مقایسه با دوره آماری بلند مدت ( 20 ساله اخیر) حدود 60 درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیز دو برابر رشد داشت.

وی افزود: در دو ماهه سال 95 بیشترین بارش باران با رشد 170 درصدی از ایستگاه گلوگاه در شرق مازندران و کمترین رشد نیز از ایستگاه کیاسردر شهرستان ساری با 25 درصد ثبت شد.

میانگین دمای هوای تابستانی مازندران در دوره بلند مدت ( 20 ساله ) قبل 28.2 درجه سانتیگراد بود که پیش بینی می شود دمای هوای تابستان امسال نیز با یک درجه افزایش نسبت به دوره بلندمدت به 29.2 سانتیگراد برسد.

مازندران در منطقه معتدل خزری واقع شده که میانگین بارش باران در این خطه شمال کشور در سال به 730 میلمتر می رسد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.