ساری،

بهشت پرندگان در برزخ بی آبی

سازمان حفاظت محیط زیست برای حل مشکل پسروی آب تالاب و خلیج میانکاله باید فکری عاجل بکند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محیط‌زیست نباید به محیط ایست تبدیل شود گفت: تالاب و خلیج میانکاله در حال خشک شدن است و سازمان حفاظت محیط زیست برای احیای آن باید با حساسیت ویژه وارد شد.

علی‌محمد شاعری افزود: سازمان محیط‌زیست باید بررسی‌های مختلف میدانی در این راستا انجام دهد تا علاوه بر جلوگیری از خشکی تالاب ، این پناهگاه حیات وحش به‌عنوان تالاب مهم کشور احیا شود.

وی با بیان اینکه پایش های لحظه‌ای در این راستا در دستور کار است گفت: لایروبی تالاب باید در دستور کار مسئولان شهرستانی قرار.

رئیس اداره محیط‌ زیست شهرستان بهشهر نیز گفت: کمیته ملی نجات تالاب و خلیج میانکاله در سطح کشور در دستور کار قرارگرفته است و مدیریت آب‌های سطحی منطقه، لایروبی نهرها، مطالعه و ارزیابی کانال خوزینی ازجمله مواردی است که برای نجات این تالاب در دستور کار قرار دارد.

احمدی گفت: با توجه به پس‌روی آب دریای خزر وجلوگیری از تصرفات غیرقانونی، پاسگاه حفاظتی در حال ساخت است که در هفته محیط‌زیست بهره‌برداری می شود.

تالاب میانکاله با 68 هزار و 800 هکتار مساحت یکی از 24 تالاب بینالمللی ثبت شده و زیستگاه ۲۳۰ گونه پرنده و ۱۸۰ گونه گیاهی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.