ابوترابی فرد در گفتگوی ویژه خبری:

امام (ره) نظام سیاسی مبتنی بر اراده ملت ایران را بنیان نهادند

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد به بررسی اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امشب 13 خرداد در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور حجت الاسلام و المسلمین "ابوترابی فرد" مورد بحث قرار گرفت.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی براینکه اندیشه های امام (ره) چه شاخص هایی دارد گفت: امام بزرگوار یک شخصیت استثنایی در تاریخ اسلام و معاصر دارند به گونه ای که اولا یک فهم عمیق مبتنی بر اصول و مبانی دینی و اسلام ناب در ایشان نبوده است.

وی با اشاره به اینکه امام فهم و دریافت خود را از آموزه های اسلام پیدا کرده است عنوان کرد: ایشان هر آنچه می دانستند در مقام عمل به کار بستند و در جهت تحقق تفکر سیاسی اسلام قدم برمی داشتند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به اینکه امام (ره) انقلاب مبتنی بر اندیشه های سیاسی و اسلام را بنا نهادند گفت: این سیر ارزشمند را در حیات امام می توانیم مشاهده کنیم.

وی با اشاره به اینکه اسلام به حیات فردی انسان توجه دارد گفت: در عرصه حیات سیاسی اقتصادی و فرهنگی نیز اسلام آموزه های بسیاری دارد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به خلق نظام سیاسی در راستای تحقق نظام دینی عنوان کرد: یکی از ابعاد برجسته تفکر امام را می توان در ارائه اندیشه های دینی برای مدیریت انسان و اجتماع اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه امام برای دستیابی به آرمان هایی که از آموزه های دینی به دست آمده همواره اتکا به خداوند داشتند اظهار داشت: امام در حیات سیاسی و سلوک فردی همواره بر خداوند توکل داشتند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به اینکه تمام توجه امام به خداوند متعال بود گفت: امام همواره مردم را برای حضور در میدان دعوت می کردند به طوری که مردم دعوت امام را لبیک می گفتند.

**اعتماد و اتکا و ایمان به خدا از ابعاد تفکر و اندیشه امام است

وی با اشاره به اینکه ملت ایران به قدرت برتر تبدیل شده است ادامه داد: اعتماد و اتکا و ایمان به خداوند از ابعاد دیگر تفکر و اندیشه امام است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به اینکه امام خمینی نهادی را بنیان نهادند که از استقلال و وحدت کلمه برخوردار است گفت: امام همواره به مردم توجه فراوانی داشتند.

**امام (ره) نظام سیاسی مبتنی بر اراده ملت ایران را بنیان نهادند

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه امام خمینی تا چه حد عدالت را مورد توجه قرار می دادند گفت: اولین گامی که امام در مسیر عدالت برداشت این بود که نظام دیکتاتوری وابسته به نظام سلطه را سرنگون کردند به طوری که ایشان نظام سیاسی مبتنی بر اراده ملت ایران و آموزه های اسلامی را بنیان نهادند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به برگزاری انتخابات های متعدد در ایران عنوان کرد: شکل گیری نهادهای سیاسی و حضور و مشارکت مردم گام بلندی در جهت عدالت است.

وی با اشاره به اینکه ولایت فقیه ولایت عقلانیت و تدبیر در مدیریت جامعه است بیان کرد: مقام معظم رهبری در راس مدیریت جامعه و ارکان کلیدی برای رسیدن به عدالت به حساب می آید.

** سایه مردم سالاری، عزت و اقتدار تامین می شود

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به اینکه زیرساخت و امید را در انسان برای رسیدن به جامعه مهیا می کند گفت: مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر تقویت زیرساخت ها دارند لذا در سایه مردم سالاری، عزت و اقتدار تامین می شود.

وی با بیان اینکه این زیرساخت ها یکی از ارکان اصلی رسیدن به عدالت است خاطر نشان کرد: یکی از چالش های جدی بر سر راه عدالت جایی است که بایستی بر سر پاسخ به نیازهای اقتصادی مردم فراهم شود لذا مردم باید در جامعه از اشتغال قابل قبول، پایدار و مطمئنی برخوردار باشند.

**امنیت سرمایه ای بزرگ در اختیار ملت ایران است

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به اینکه در سایه خدمات جامعه زمینه های امنیت و آرامش روحی باید فراهم شود عنوان کرد: امنیت در کشورمان به عنوان رکن مهم و سرمایه بزرگ در اختیار ملت ایران محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه امنیت کشورمان یکی از زیرساخت های محکم برای بسط عدالت در جامعه است گفت: اقتصاد مقاومتی را باید به صورت جدی مورد توجه قرار دهیم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به اینکه دستگاه قضایی باید برکارایی خود بیفزاید افزود: مردم باید به آرامش برسند لذا باید برای رسیدن به نقطه ای از آرامش و امنیت در جامعه تلاش کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آستانه وحدت کجاست گفت: باید به قله نگاه کرد و به سمت آن حرکت را در پیش گرفت لذا وحدت حوزه بلندی دارد و جامعه از نظر فکری و اعتقادی رسیدن به راهبردها را یکی از بالاترین سطوح وحدت می داند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: باید برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی نظام بروکراسی را اصلاح کنیم تا زمینه برای رشد مطلوب فراهم شود.

وی انضباط مالی را راهبرد قطعی برای حرکت به جلو دانست و گفت: کوچک شدن دولت متناسب شدن آن با وظایف حاکمیتی ضرورت اجتناب ناپذیر است لذا باید از همه ظرفیت ها برای رسیدن به راهکارها استفاده کرد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به اینکه رئیس جمهور دولتمردان، رئیس مجلس دستگاه قضایی باید از همه ظرفیت های خود برای رسیدن به اجماع و راه حل استفاده کنند افزود: اصول عقلانی قطعی علمی و دینی در کشور داریم به طوری که این اصول بر آموزه های دینی تکیه دارند به گونه ای که در اندیشه های امام به صورت شفاف مطرح شده است بنابراین نباید هیچ اختلافی داشته باشیم. 

**ضرورت توجه جدی بر اصول شایسته سالاری است

وی با بیان اینکه شایسته سالاری از زندان و حصار وابستگی گروهی و جناحی باید بیرون بیاید افزود: یکی از اصول قطعی شایسته سالاری است که باید جزو اصول قطعی و جدی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به اینکه باید قدم های خود را براساس اصول و مبانی علمی برداریم گفت: باید به نیازهای نسل جوان پاسخگو باشیم لذا هر حزبی ممکن است براساس چارچوب خود حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری این است که باید دشمن را ببینیم و از تمام ظرفیت های اسلامی و سیاسی خود برای رویارویی با قدت مسلم جهان بهره گرفت گفت: باید منافع ملی را مورد تاکید و توجه قرار داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار