تبریز؛

صادرات روازنه 50 تن محصولات گلخانه‌ای منطقه آزاد ارس

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: روزانه 50 تن محصولات گلخانه‌ای از منطقه آزاد ارس به فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز برای صادرات وارد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نواداد در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی، با اشاره به اهمیت کارگو فرودگاه تبریز، افزود: موضوع کارگو فرودگاه تبریز در منطقه شمال‌غرب کشور مطرح بوده و باید سرویس‌دهی به منطقه شمال‌غرب کشور را بر عهده بگیرد.

وی با اشاره به انبارهای طلای فرودگاه تبریز، افزود: این انبارها در کشور بی‌نظیر بوده و ظرفیت و بستر خوبی برای فرودگاه شهید مدنی تبریز به شمار می‌رود و باید برای استفاده بهینه از این ظرفیت به دنبال برنامه‌های مناسب باشیم.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات کارگو فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، عدم اطلاع‌رسانی مناسب بوده و باید دست‌اندرکاران امر برای اطلاع رسانی این مسأله در منطقه و برای بازرگانان و تجار اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌شرقی، از ورود روزانه 50 تن محصولات گلخانه‌ای از منطقه آزاد ارس به فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز برای صادرات خبر داد و گفت: این موضوع ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی بوده و باید از آن به صورت حداکثری بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه هیچ کس راضی نیست یک مجموعه ضرر کند، خاطر نشان کرد: اینگونه نیست که امروز سرمایه‌گذاری کرده و همان روز بهره‌برداری کنیم، بلکه انبارهای عمومی که در قسمت کارگو فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز فعال هستند باید برای شهریورماه و ماه‌های بعد از آن که شاهد رونق خواهیم بود سرمایه‌گذاری کنند.

نواداد با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان مقصد گردشگری جهان اسلام در سال 2018، گفت: با توجه به این مسأله برای تسهیل تردد مسافران و تکریم ارباب رجوع باید اقداماتی صورت گیرد، البته بر اساس آمار ارائه شده ترخیص بیش از 170 مسافر در 25 دقیقه نتیجه بسیار خوبی بوده اما باید بیش از این تدابیری اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک‌تر شدن به سال 2018 در صورت نیاز مدیریت ارشد استان نیز حمایت می‌کند از این مسأله و امیدواریم مسافران در زمان ورود به تبریز خاطره خوشی در ذهنشان بماند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی، در ادامه با اشاره به بازدید از پایانه‌های مرزی و گمرک جلفا و نوردوز، گفت: با توجه به تصمیمات خوبی که در چند ماه اخیر گرفته شده در خصوص ایجاد بسترهای لازم برای تردد کامیون‌های ترانزیتی، به طوری که با کاهش عوارض عبوری از سوی طرف مقابل و فعال بودن گمرک جلفا در روزهای جمعه شاهد افزایش تردد کامیون‌های ترانزیتی در این منطقه هستیم.

وی ادامه داد: در خصوص پایانه مرزی نوردوز نیز مشکلاتی داشتیم که در شان مرزهای استان نبود، البته تلاش شد تا رفع شود که این مسأله یکی از موارد مثبت است.

نواداد، در ادامه با اشاره به بازدید از گمرک سهلان و انبارهای عمومی این مجموعه، گفت: متأسفانه با وجود ظرفیت اسمی این انبارهای که  2 میلیون تن بوده تنها از 1.15 درصد آن استفاده می‌شود که باید از این فرصت و ظرفیت بالا به صورت حداکثری با برنامه‌ریزی‌های مناسب استفاده شود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.