آبادان؛

حمایت نکردن دولت از بخش خصوصی

خوزستان فاقد زیرساخت‌های مناسب صادرات است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر گفت: حمایت از صادرات در واقع حمایت از بخش تولید است، اما در این راستا به‌ویژه بخش خصوصی این منطقه که متفاوت از نقاط دیگر کشور است، هیچ‌گونه حمایتی را از سوی دولت مشاهده نکرده است.

احمد حسینی‌فر با بیان اینکه بایستی در شلمچه بومی‌سازی صورت گیرد افزود: مرز شلمچه نیازمند ساماندهی است و با تشکیل کمیته  و نظارت بایستی اولویت ورود به بازار آن منطقه با اشخاصی باشد که مشقت زندگی در شرایط مرزی شلمچه را متحمل می‌شوند.

وی گفت: حمایت از صادرات در واقع حمایت از بخش تولید است، اما در این راستا به ویژه بخش خصوصی این منطقه که متفاوت از نقاط دیگر کشور است هیچ گونه حمایتی را از سوی دولت مشاهده نکرده است.

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهرافزود: : ما با استان 3 و نیم میلیون نفری بصره همجوار هستیم و بایستی خوزستان از این فرصت طلائیه نحو مطلوبی بهره برداری کند.

حسینی فر گفت: موضوع توسعه صادرات در خوزستان با توجه به وجود بازارها در مرز مشترک، هم به نفع دولت در بخش افزایش میزان آمار صادرات استان و هم به نفع بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات ارزان قیمت در اختیار نداشته، حمایت و مشوقی برای صادرات وجود ندارد و پول ما در عراق پرداخت نشده و کسی هم پاسخگوی آن نیست افزود: در حال حاضر با توجه به اینکه تمام مشکلات و ریسک آن را پذیرفته‌ایم و با این شرایط به صادرات مشغول هستیم از دولتمردان درخواست می‌کنیم با پیگیری و تلاش خود مسیر را برای فعالیت این بخش باز کند و ما را همراهی کند و یا به ما اختیارات کافی داده شود تا با طرف عراقی وارد گفت‌و‌گو شویم.

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر با اشاره به رونق اقتصادی این شهر پیش از جنگ تحمیلی گفت: چگونه می‌شود از منطقه‌ای که قبل از جنگ تحمیلی با 16 کنسولگری و کلکسیونی از کالاهای داخلی و خارجی و حضور نمایندگی‌های تمامی شرکت‌های کشتیرانی دنیا در آنجا، الان فاقد حتی یک بانک توسعه صادرات باشد؟

حسینی‌فر در خاتمه افزود: تنها خواسته ما افزایش صادرات، رونق اقتصادی و شکل‌گیری و جنبش نهضت بزرگ در صادرات استان خوزستان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.