رهبر حزب کارگر انگلیس ضمن تبریک به جامعه مسلمان به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان، از مسلمانان بابت خدمات ارزنده شان در انگلیس قدردانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، « جرمی کوربین،» رهبر حزب کارگر انگلیس در این پیام ویدئویی که با «سلام علیکم» سخنانش را آغاز کرد، گفت: من می خواهم برای تمام جامعه مسلمانان ماه رمضان خوبی را آرزو کنم.

وی افزود: 127 سال پیش اولین مسجد در شهر «ووکنیگ» واقع در منطقه «ساری» بنا شد. این مسجد بنای بسیار زیبایی دارد و من می خواهم از تمام آنهایی که تاکنون هزاران مسجد در سراسر انگلیس بنا کرده اند تشکر کنم .

کوربین با بیان اینکه مساجد مکانی عبادی و محلی برای حمایت مسلمانان از یکدیگر است، افزود: در مساجد مسلمانان گردهم آمده و به یکدیگر کمک می کنند و این بخشی از بافت جامعه چند قومیتی انگلیس است.

رهبر حزب کارگر ادامه داد: انگلیس یک جامعه چند قومیتی است که مسلمانان در آن نقش ارزنده و موثری در ارائه خدمات اجتماعی دارند که ما از آن بهره مند می شویم.

وی افزود: هیچ شهر و یا منطقه ای در کشور ما نیست که از انگیزه بالای مسلمانان در امور تجاری، از خرده فروشی تا سرمایه گذاری های کلان بی بهره مانده باشد.

کوربین گفت: من می خواهم بگویم که از رمضان لذت ببرید. من هم در ایام رمضان از مساجد دیدن خواهم کرد تا با دیدن حمایت مسلمانان از یکدیگر لذت ببرم.

وی گفت: من برای همه شما ماه رمضان آرام و خوبی را آرزو می کنم و این ماه مبارک را به شما تبریک می گویم.

پیشتر نیز 'دیوید کامرون' نخست‌وزیر و 'فیلیپ هاموند' وزیر خارجه انگلیس شامگاه یکشنبه در پیام‌هایی ضمن تبریک به جامعه مسلمان انگلستان و سراسر جهان به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، از حل سیاسی بحران سوریه و برقراری آتش‌بس در این کشور در این ایام حمایت کردند.

مرکز اسلامی انگلیس در لندن در اطلاعیه ای، روز سه شنبه 7 ماه ژوئن ( هیجدهم خردادماه ) را روز نخست ماه مبارک رمضان 1437 هجری در انگلستان اعلام کرد.

سایر مراکز و مجامع اسلامی انگلیس از جمله موسسه خوئی نیز اعلام کرده اند که به دلیل رویت نشدن هلال ماه، ماه مبارک رمضان از روز سه شنبه 7ژوئن آغاز خواهد شد.

براساس آمار های رسمی منتشر شده، بریتانیا ( شامل انگلیس ، ولز ، اسکاتلند و ایرلند شمالی )، در سال 2013 میلادی، 61 میلیون و 100هزار نفر جمعیت داشته که شمار مسلمانان آن، 2.8 میلیون نفر برآورد شده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار