کامرون: با خروج از اتحادیه اروپا یک دهه شکوفایی اقتصادی از دست می رود

نخست وزیر انگلیس طی یادداشتی در روزنامه ساندی تلگراف نوشت: خروج از اتحادیه اروپا سبب می شود یک دهه رشد و شکوفایی اقتصادی را از دست بدهیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در این یادداشت که روز یکشنبه منتشر شد،نوشت: سال گذشته مردم کشور به برخورداری از امنیت در تمام ابعاد زندگی شان رای دادند؛ آنها به داشتن امنیت در مدارس، زندگی خوب، امنیت کاری، مالیات کم، خدمات درمانی بهتر و امنیت در دوران بازنشستگی رای دادند.

وی افزود: کمتر از دو هفته دیگر باید به ماندن یا رفتن از اتحادیه اروپا رای بدهیم، اما مساله «امنیت» همچنان حائز اهمیت است.

کامرون نوشت: اگر ما به ماندن در اتحادیه اروپا رای دهیم، امنیت و اطمینان را برای آینده کشورمان خریده ایم؛ جایگاهمان در اتحادیه اروپا محفوظ خواهد ماند، شرکت ها دوباره می توانند با اطمینان به کار تجارتشان ادامه دهند و کشور دوباره به مسیرش رشد و شکوفای اقتصادی باز خواهد گشت و حزب محافظه کار می تواند به وعده های انتخاباتی اش عمل کند.

وی افزود: اما اگر به خروج از اتحادیه اروپا رای دهیم بسیاری از نقشه ها و برنامه های ما و شما هوا می شود؛ با این تفاوت که این بار این شرایط فقط برای چند ماه و یا چند سال نخواهد بود، بلکه ممکن است یک دهه و یا حتی بیشتر هم بطول بینجامد و انگلیس یک دهه اش را از دست می دهد.

نخست وزیر انگلیس با بیان اینکه «برخی می پرسند آیا واقعا یک دهه از دست می دهیم؟» افزود: فراموش نکنیم که مذاکرات خروج «ایسلند» از اتحادیه اروپا سه سال طول کشید؛ این در حالی است که با توجه به در هم تنیدگی اقتصادی انگلیس و اروپا، مذاکرات ما قطعا بیشتر طول خواهد کشید.

وی ادامه داد: ما باید پیمان های جدید تجاری با اتحادیه اروپا امضاء کنیم که برای کشوری مانند کانادا 7 سال به طول کشید و البته این مذاکرات همچنان ادامه دارد.

کامرون با اشاره به اظهارات هفته گذشته مدیرکل سازمان تجارت جهانی در خصوص عواقب خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نوشت: ما به زودی به کشوری بدل خواهیم شد که در جاده خاکی گیر کرده و باید شاهد باشیم که کشورهای دیگر با سرعت از کنار ما عبور می کنند.

وی افزود: همچنین بایستی با شوک ناشی از برگزیت کنار بیاییم که ممکن است به معنای رکود اقتصادی و از بین رفتن دست کم 500 هزار فرصت شغلی باشد.

نخست وزیر انگلیسی اضافه کرد: ما همچنین شاهد کاهش ارزش پوند و دارایی هایمان در کشور خواهیم بود، و متعاقبا سودهای بین بانکی افزایش خواهد یافت تا بتوانیم با شوک ناشی از خروج از اتحادیه اروپا را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه «سازمان مطالعات مالی انگلیس پیش بینی کرده که عواقب ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، 20 الی 40 میلیارد پوند به کشور خسارت خواهد رساند» افزود: من به عنوان نخست وزیر به خوبی درک می کنم که پر کردن حفره های اقتصادی چقدر سخت است؛ چون من این کار را در جریان آخرین رکود اقتصادی انجام دادم.

کامرون گفت: من هنوز یک نسخه از آخرین یادداشتی که 6 سال پیش - زمانی که دولت را تحویل گرفتیم - و در وزارت دارایی پیدا کردیم را نگه داشتم. در آن یادداشت نوشته شده بود: «متاسفانه پولی در بساط نیست»

وی افزود: این یادداشت یک تذکر همیشگی است که زمانی که دولت کنترل هزینه هایش را از دست بدهد چه اتفاقی خواهد افتاد.

نخست وزیر انگلیس عنوان کرد که کسری بودجه دولت به میزان دو سوم کاهش پیدا کرده و ریاضت های اقتصادی به زودی پایان داده خواهد شد.

کامرون نوشت: اما اگر از اتحادیه اروپا خارج شویم 20 الی 40 میلیارد پوند دیگر به کسری بودجه اضافه می شود.

وی افزود: برخی می گوید: «باز دوباره کامرون در مورد آثار منفی خروج هشدار داد! او چطور می تواند تا این اندازه از آینده مطمئن حرف بزند؟» اما زمانی که پیش بینی ها مشخص است، این به دور از عقل سلیم است که تصور کنیم هیچ کدام از این پیش بینی ها غیر واقع است.

کامرون در ادامه این یادداشت حقوق بازنشستگان را مورد توجه قرار داد و نوشت: ما وعده دادیم که مستمری بگیران بایستی در دوران بازنشستگی شان مورد احترام قرار گیرند.

ما این وعده را در شرایطی دادیم که اقتصاد در مسیر رشد و شکوفایی قرار داشت. اما زمانی که ما با حفره سیاه مالی مواجه باشیم به سختی می توانیم این وعده را عملیاتی سازیم. حتی اگر اخلاقا هم چنین وعده ای را بپذیریم نمی توانیم در عمل آن را اجرایی کنیم.

نخست وزیر انگلیس نوشت: اما خبر خوب است که ما هنوز می توانیم با ماندن در اتحادیه اروپا از این اتفاقات جلوگیری کنیم و من به شما اطمینان می دهم دولت می تواند به وعده های اقتصادی اش عمل کند.

وی افزود: بنابراین من برای همه پرسی 23 ژوئن می گویم امنیت اقتصادی کشور و وضعیت مالی خانواده تان را به خطر نیندازید. نگذارید به گذشته بازگردیم. به ماندن و آینده ای روشن برای خود و نسل آینده تان رای دهید.

براساس نتایج نظرسنجی موسسه اوپینیوم، میزان حمایت از برگزیت 42 درصد و میزان حمایت از ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا 44 درصد بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Seychelles
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
اتحاديه كفر ونفاق وتابع بي چون وچراي امريكاي جنايتكار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
انشالله این اتحاد ازهم بپاشه
آخرین اخبار