حمایت اسقف اعظم انگلیس از ماندن این کشور در اتحادیه اروپا

«جاستین ولبی» اسقف اعظم کلیسای کانتربری انگلیس طی یادداشتی از ماندن این کشور در اتحادیه اروپا حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «جاستین ولبی» در این یادداشت که در روزنامه ساندی میل منتشر شد، نوشت: تصمیم من برای ماندن در اتحادیه اروپا، متاثر از میراث دین مسیحیت است که بر پایه صلح و آشتی میان ملت ها بنا شده است.

وی با بیان اینکه «حضرت عیسی مسیح (ع) به ما آموخت که به فقیر و همنوعانمان عشق بورزیم»، افزود: اتحادیه اروپا پس از پشت سرنهادن جنگ هایی که خسارت های غیر قابل توصیفی برجای گذاشت، توانست درچارچوب احترام به انسانیت و کرامت انسانی دوباره شکل بگیرد.

ولبی افزود: دیدگاه ما در مورد آینده نباید محدود به خودمان باشد؛ ما به واسطه وجود و توجه به همنوعانمان، سیر انسانیت را طی می کنیم.

اسقف اعظم انگلیس با اشاره به دو بحث داغ اقتصاد و مهاجرت که از سوی موافقان و مخالفان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مورد توجه قرار گرفته است، گفت: اینها موضوع های مهمی هستند اما نباید تمام نگرانی ما باشند. این همه پرسی مهم است چون نشان دهنده دیدگاه ما نسبت به خودمان و سایر جهان است.

ولبی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه کلیسای انگلیس موضع مشخصی در خصوص این همه پرسی ندارد، افزود: دو مساله در این همه پرسی مهم است. اول اینکه در رای گیری شرکت کنیم و دوم اینکه فارغ از نتیجه همه پرسی گردهم آمده و به عنوان یک ملت برای شکوفایی کشورمان تلاش کنیم.

وی در پایان خاطر نشان ساخت که نتیجه همه پرسی باید منجر به ایجاد همبستگی و اتحاد بیشتر میان مردم شود.

سامانتا کامرون، همسر نخست وزیر انگلیس نیز در یادداشتی در همین روزنامه از حمایت خود مبنی بر ماندن در اتحادیه اروپا خبر داد.

وی نوشت: به عنوان یک مادر من نگران کشوری هستیم که فرزندانم در آینده قرار است در آن زندگی کنند. خانم کامرون اظهار داشت هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد اقتصاد کشور، در صورت خروج از اتحادیه اروپا خسارت نخواهد دید.

وی ادامه داد: تنها راه اثبات این مساله به خطر انداختن آینده فرزندانمان است که من آمادگی چنین خطری را ندارم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار