اعتصاب خلبانان «ایر فرانس» همزمان با مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا

خلبانان شرکت هواپیمایی «ایرفرانس» همزمان با مسابقات جام ملت های اروپا در فرانسه دست به اعتصاب زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، در پی اعتصاب خلبانان «ایر فرانس» همزمان با مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا (یورو 2016)، شرکت خطوط هواپیمایی ملی فرانسه از مسافران خواست تا پیش از سفر از وضع پرواز خود مطلع شوند.

حدود یک چهارم خلبانان «ایر فرانس» در اعتصاب به سر می‌برند؛ اما این شرکت اعلام کرد بیش از 80 درصد پروازها انجام شده است. تعدادی از پروازهای پاریس به مقصد مارسی روز شنبه لغو شد که برنامه سفر تماشاگران بازی انگلیس و روسیه را تحت تاثیر قرار داد.

این اعتصاب تا سه روز آینده ادامه خواهد داشت.

خلبانان «ایر فرانس» در اعتراض به کاهش دستمزدها و تغییر شرایط کاری دست به اعتصاب زدند. علاوه بر خلبانان «ایر فرانس»، در بخش های دیگر فرانسه نیز موج گسترده ای از اعتراضات صنفی به شرایط جدید قانون کار در این کشور به راه افتاده است. 

بی بی سی گزارش داد: بخش خطوط راه آهن تنها یکی از بخش هایی است که به تازگی و پس از 9 روز اعتصاب، کار خود را در فرانسه از سر می گیرد.

«ایر فرانس» در بیانیه ای اعلام کرد روز شنبه 7 درصد پروازهای مسافت طولانی، 9 درصد پروازهای داخلی و 27 درصد پروازها با مسافت متوسط لغو شد. این شرکت پیش از این اعلام کرده بود اولویت با پروازهایی است که به مقصد شهرهای میزبان مسابقات یورو 2016 انجام می شود؛ اما 4 پرواز از 7 پرواز پاریس به مقصد مارسی روز شنبه لغو شد.

فردریک گاژی، مدیر عامل اجرایی و رئیس هیئت مدیره شرکت «ایر فرانس»، خسارت ناشی از اعتصاب خلبانان برای این شرکت هواپیمایی را حدود 5 میلیون یورو در روز برآورد کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار