حمایت دولت فرانسه از اقدامات پلیس در درگیری های یورو 2016

دولت فرانسه از اقدامات پلیس شهر مارسی پس از سه روز خشونت های طرفداران فوتبال دفاع کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ دولت فرانسه روز یکشنبه از پلیس در شهر مارسی پس از سه روز خشونت های طرفداران فوتبال دفاع کرد.

 این خشونت ها، روزهای آغازین مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا (یورو 2016) را تحت تاثیر قرار داده و پرسش هایی درباره تاکتیک های پلیس و امنیت داخل ورزشگاه ها به وجود آورده است.

چند صد طرفدار روسیه و انگلیس روز شنبه در مارسی درگیر شدند و صندلی و بطری به سوی یکدیگر پرتاب کردند که این باعث شد پلیس ضد شورش برای مهار درگیری ها در خیابان های باریک این بندر قدیمی، گاز اشک آور شلیک کند.

بعدا، هواداران روسیه پس از مسابقه، به همتایان انگلیسی خود داخل ورزشگاه ولودروم در مارسی حمله کردند که این طرفداران وحشت زده را مجبور به فرار کرد.

سپس، جر و بحث تندی بین طرفداران ایرلند شمالی و افراد محلی در شهر نیس در امتداد سواحل مدیترانه درگرفت جایی که پلیس ضد شورش مجددا مداخله کرد.

شهردار مارسی اعلام کرد به «اقدام نمونه نیروهای پلیس هم ملی هم محلی» ادای احترام می کند. همانطور که انتظار می رفت، یوفا اعلام کرد تحقیقات را از جمله درباره رفتار نژادپرستانه و آتش بازی، آغاز می کند.

لوران نونه رئیس پلیس مارسی نیز اعلام کرد واکنش نیروهایش جلوی «خسارت بسیار جدی تر» را گرفته است.
در مجموع 15 نفر ظرف سه روز در این شهر دستگیر شدند. نونه افزود: «ما می توانیم هم به تهدیدات تروریستی هم به خشونت های طرفداران رسیدگی کنیم».

فرانسه به منظور تامین امنیت مسابقات، بیش از 90 هزار مامور پلیس، سرباز و ماموران امنیتی خصوصی را در سراسر این کشور مستقر کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار