فعالیت 3 شرکت دانش بنیان در حوزه لیزر

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی گفت: سه شرکت دانش بنیان به صورت حرفه‌ای و کاربردی در زمینه لیزر و فتونیک در حال فعالیت هستند.

محمدصادق ذبیحی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی فناوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به توسعه فناوری‌های لیزر اظهار داشت: تقویت شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه لیزر سبب ارتقای علمی صنعت، اقتصاد و علم پزشکی می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر سه شرکت دانش بنیان داریم که به طور تخصصی در زمینه لیزر فعالیت می‌کنند و این ستاد در جهت ایجاد انگیزه به سایر شرکت ها برای فعالیت در این حوزه کمک فکری و ایده‌ای به آنها می‌دهد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی در خصوص زمینه فعالیت شرکت‌های لیزر پزشکی و صنعتی گفت: شرکت‌های دیگری هم ممکن است در زمینه لیزر در ایران فعالیت کنند ولی بیشتر کاربردهای لیزر را دیده‌ و منابع را دنبال نکرده‌اند.

ذبیحی یاد آور شد: در بخش فرآوری مواد، کمتر شرکتی وارد شده و شرکت دانش بنیانی که در فرآوری مواد کار می‌کند می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها کمک کرده تا لیزر را برای کاربرد مورد نظر هر صنعت با مشخصات، توان و مدل خاص به کار ببریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.