ساری،

صدور و تحویل 8 هزار و 843 سند مالکیت روستایی در شهرستان چالوس

45 روستا شهرستان چالوس وكلاردشت و دو شهر هچیرود و مرزن‌آباد با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک و شوراهای اسلامی روستاها سند مالکیت صادر و تحویل مالکان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مدير بنيادمسكن انقلاب اسلامی شهرستان چالوس وكلاردشت با بیان اینکه 8 هزار و 843 سند مالکیت روستایی در شهرستان چالوس صادر و تحویل شد گفت: در 45 روستا و دو شهر هچیرود و مرزن‌آباد با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک و شوراهای اسلامی روستاها سند مالکیت صادر و تحویل مالکان شد.

مهدی ردائی افزود: در 35 روستا‌ با اعتباری 68 میلیارد ریال از منابع اعتباری تملک استانی، ملی، ماده 180 و ماده 12 حوادثی با مشارکت شوراها و دهیاری‌ها نسبت به اجرای طرح هادی روستایی و اجرای بافت با ارزش روستایی اقدام و در چهار روستای دیگر نیز در سال‌جاری در دست اقدام قرار دارد.

وی گفت: 6 هزار و 437 واحد مسکونی از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی در قالب مقاوم‌سازی و بهسازی روستا بهره مند شدند.

مدير بنيادمسكن انقلاب اسلامی شهرستان چالوس وكلاردشت گفت: 2 هزار و 643 واحد پس از بروز حوادث غیرمترقبه مانند زلزله، سیل، طوفان، برف بازسازی شد.

مهدی ردائی افزود: با توجه به دستور‌العمل استانداری مازندران و فرمانداری شهرستان چالوس مبنی بر تملک واحدهای مسکونی واقع درحریم و بستر رودخانه با همکاری اداره آب منطقه‌ای شهرستان پارسال نسبت به شناسایی 150 واحد مسکونی حادثه‌خیز واقع در حریم و بستر رودخانه‌ها اقدام شد.

وی گفت: در حال حاضر برای 57 واحد کارشناسی شده و تاکنون 29 واحد با اعتباری 36 میلیارد ریال تملک شده و حریم و بستر مربوطه نیز آزاد شده است.

مهدی ردائی از فعالیت و راه‌اندازی سه دفتر نظام فنی روستایی و پنج دفتر طراحی ساختمان‌های روستایی برای نظارت بر ساخت‌وساز روستایی خبر داد و افزود: طراحی سامانه ساخت‌وساز روستایی برای پاسخگویی به استعلامات در راستای تحقق دولت الکترونیک، ساخت واحدهای مسکونی برای اقشار کم‌درآمد از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری که 40 واحد مسکونی بوده و 20 واحد آن به‌صورت انفرادی در چالوس و دو مجتمع هشت واحدی و 12 واحدی در شهر مرزن‌آباد و کلاردشت احداث و به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه اکنون 25 واحد مسکونی نیز در دستور ساخت اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان چالوس قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.