اهواز؛

کشاورزی هندیجان در حال نابودی است

دبیر خانه کشاورز شهرستان هندیجان گفت: ممنوعیت کشت تابستانه در شهرستان هندیجان از سوی مسئولان سازمان آب و برق خوزستان حق مردم و کشاورزان و دامداران این شهرستان نیست و با آن مقابله می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فتح‌الله الهیاری ، اظهار داشت: با توجه به اینکه شغل اکثر ساکنان شهرستان هندیجان و روستاهای تابعه آن کشاورزی و دامداری است و از این راه امرارمعاش می‌کنند و با توجه به شرایط سخت اقتصادی در حال حاضر بدهکاری زیاد کشاورزان ناشی از خشک‌سالی در سال‌های گذشته است.

وی افزود: بیش از هزار هکتار باغات، نخیلات، دامداری‌ها و کشت‌های دائمی تابستانه‌ای که در این شهرستان وجود دارد به سهمیه آب نیاز دارند اما متأسفانه سهمیه‌ای برای کشاورزان هندیجانی تعلق نمی‌گیرد و روزبه‌روز شاهد نابودی کشاورزی هندیجان هستیم.

الهیاری تأکید کرد: طبق اسناد صادره کشاورزی در سال 1342 به تعداد یک هزار و 700 هکتار زمین دارای سند آبی بوده و ازلحاظ قانون مدنی کشور افراد صاحب سند حق بهینه برداشت آب از رودخانه زهره که متعلق به مردم هندیجان است را دارند.

دبیرخانه کشاورز هندیجان ادامه داد: متأسفانه به علت سوءمدیریت و تقسیم ناعادلانه آب توسط ادارات و شرکت‌های مرتبط با سازمان آب و برق استان خوزستان، کشاورزی هندیجان در معرض نابودی قرارگرفته است.

وی عنوان کرد: مسئولان فقط در جلسات صحبت می‌کنند و وعده و عید فراوان چاشنی بیانات آن‌هاست اما هنگام اقدام و عمل عقب ایستاده و هیچ کاری نمی‌کنند و این جای تأسف دارد که به فرمایش رهبر انقلاب در سال اقتصاد مقاومتی عمل نمی‌کنند.

الهیاری در پایان گفت: برداشت بی‌رویه آب در بالادست رودخانه مخصوصاً بخش سردشت و زیدون، کشاورزی و اقتصاد شهرستان هندیجان را در حال نابودی قرار داده است لذا باید سهمیه آب کشاورزی بیش از 300 هکتار کشت تابستانه جهت کشاورزان این منطقه تعیین کنند.

انتهای پیام/ض

برچسب ها: خوزستان ، اهواز ، هندیجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.