زنجان؛

پناه بردن به خداوند دژ مستحكمی در مقابله با خطرات حسود است

رئيس عقيدتی سياسی فرماندهی انتظامی استان گفت : پناه بردن به خداوند و قرآن كريم دژ مستحكمی در مقابله با خطرات حسود است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛حجت الاسلام عبادی در مراسم محفل انس با قرآن كريم افزود : يکى از رذايل اخلاقى که در طول تاريخ بشر آثار منفى فردى و اجتماعى داشته، مسئله حسادت است

وي خاطر با اشاره به اينكه پروردگار متعال مى‏خواهد که همه ما سرشار از نيرو و اشتياق باشيم و جسم، ذهن و روحى سالم داشته باشيم خاطرنشان كرد : ،بى‏ترديد، زندگى پر نشاط و با طراوت منظور پروردگار است و ذهنيت‏هاى نادرست، اين وضعيت مطلوب را برهم مى‏زند.يکى از ذهنيت‏هاى نامطلوب، «حسادت‏» است

حجت الاسلام عبادی گفت: از نظر قرآن کريم حسد صفت زشتي است که هم به شخص و هم به جامعه ضرر مي زند. خداوند خطاب به پيامبر اکرم (ص) می فرمايد: "بگو از شرّ حسود آن گاه که حسد کند، به خدا پناه مي برم” (فلق 5)

وي افزود: خداوند درآيه ی 54 سوره نساء نيز از مردمان مي خواهد که نسبت به عطا و فضل الهي به ديگران حسادت را پيشه خويش نکنند و از حسدورزی نسبت به ديگری خودداری ورزند که امری ناپسند است؛ چرا که حسود، در مقابل اراده‏ى خدا قد علم مى‏ کند.

رئيس عقيدتی سياسي فرماندهی انتظامی استان زنجان خاطر نشان كرد :انسان حسود که در خيرخواهي بي استعداد و نصيحت ناپذير است، برای نشان دادن گران چشمي خود و رسيدن به هدف، هر ناروايي را روا مي‌شمرد و به هر چه پيش آيد، دست مي‌برد و چنگ مي‌زند. تنها برای اينکه مورد حسادت به سود ديگری تحقق نيابد.

اين مقام مسئول گفت : قرآن دژ پولادينى است که هر کس به آن پناه ببرد از خطرات حملات حسود مصون خواهد ماند.

وي افزود : خداوند متعال در قرآن مى فرمايد: اى رسول ما بگو: وَمِن شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَد(فلق: 5)؛ به خدا پناه مى برم از شرّ حسود بدخواه، آن گاه که حسد مى ورزد. و اينکه ايمنى کامل از گزند حسود به وسيله پناه بردن به خدا محقق مى شود؛ چراکه انسان در برابر بلاها و مشکلاتى که از ديد و عقلش پنهان اند،قدرت چندانى نداردودرچنين موقعيت هايى، عاجز و درمانده مى گردد و چاره اى جز پناه بردن به خدا و استمداد از او ندارد.


انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.