ویژه روزه داران؛

با این افطاری های تابستانی لذیذ بدنتان را تقویت کنید

اکثر روزه داران از خوردن میوه در وعده های سحر و افطار به خاطر نفخ معده خودداری می کنند اما می توان با تغییر در نحوه خوردن میوه علاوه بر جلوگیری از نفخ ازمزایای منحصربفردی برخوردار شد.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، کارشناسان لیستی از غذاهای محبوب تابستانی را معرفی کرده اند کهروزه داران با مصرف آن ها می توانند انرژی زیادی به دست آورند.

بررسی ها نشان می دهند،خوراک بادمجان به همراه پنیر پارمسان و روغن زیتون یک وعده غذایی سالم برای روزه داران است که علاوه بر تامین انرژی ویتامین های مورد نیاز بدن ان ها را نیز تامین می کند.

خوراکی لذیذ دیگر میوه هلوی کبابی قرار داده شده در فرهمراه با دارچین ، عسل و شکر است که پیش غذایی سالم و مقوی در کنار وعده غذایی اصلی است.

میوه آناناس را هم می توان به صورت کبابی مصرف کرد و در فر با حرارت کم قطعات آن را کباب کرد، این کارباعث می شود تا میزان اسیدیته آناناس کاهش و طعم شیرینی پیدا کند ومیزان ویتامین C  آن افزایش پیدا کند.

باور کردنی نیست اما می توان میوه هندوانه را نیز به صورت کبابی مصرف کرد، برای اینکار باید هندوانه را به قطعات  کوچک تقسیم کرد و به مدت 2 الی 3 دقیقه در فر حرارت داد. هندوانه کبابی طعم بسیار خوبی دارد و سرشار از ویتامین های A ،C  و انواع آنتی اکسیدان ها است.

گوجه فرنگی کبابی هم که یکی از محبوب ترین پیش غذاها است و می توان با برش گوجه فرنگی از وسط  و اضافه کردن روغن زیتون طعمی خوشایند و سرشار از انواع ویتامین ها بدست آورد.

گفتنی است؛ کدو ، قارچ کبابی و هویج از دیگر صیفی جات هستند که با مصرف آن ها در ماه رمضان می توان از تشنگی و گرسنگی جلوگیری کرد.

منبع:Health

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار