واشینگتن‌پست گزارش داد:

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یک جدایی تلخ و دردناک

واشینگتن‌پست در گزارشی به تحلیل شرایط انگلیس پس از خروج احتمالی این کشور از اتحادیه اروپا پرداخت.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن‌پست، با اینکه سوالی که در همه‌پرسی هفته آینده انگلیس مطرح می‌شود بسیار ساده است: آیا انگلیس اتحادیه اروپا را ترک می‌کند یا خیر؟ همچنین پاسخ ساده آن نیز بله یا خیر است. اما خروج این کشور از اتحادیه اروپا یک جدایی تلخ و دردناک خواهد بود.

به گفته متخصصان خروج انگلیس از اتحادیه چندان هم راحت نیست و پیامدهای عمیقی را برای انگلیس و اتحادیه در پی خواهد داشت. جدایی این کشور از قاره اروپا به یکباره صورت نمی‌گیرد و حداقل دو سال طول می‌کشد تا انگلیس روابط خود با 28 کشور عضو اتحادیه را قطع کند. البته انگلیس می‌تواند در صورت نیاز این زمان را تمدید کند؛ اما مسأله این است که تمام اعضا باید راضی باشند.

در صورتیکه انگلیس از اتحادیه خارج شود، «دیوید کامرون،» نخست‌وزیر این کشور یا هر کسی که پس از او به این سمت منصوب شود باید شرایط این جدایی را فراهم کند. البته شرایطی مورد نظر باید مورد تأیید حداقل دو-سوم اعضای اتحادیه باشد.

طرفین باید مشخص کنند که انگلیس در بازار واحد اتحادیه باقی بماند یا باید تعرفه‌های تجاری جدیدی برای این کشور اعمال شود. از این طریق اعضای اتحادیه می‌توانند زندگی دشواری را برای انگلیس رقم بزنند. بستگی دارد دو طرف تا چه اندازه شرایط را برای یکدیگر سخت کنند.

برخی بر این باورند که با وجود بحران‌های مختلف در اروپا از جمله بحران مهاجران، حملات تروریستی و رکود اقتصادی؛ اعضای اتحادیه تمایلی به اختصاص زمان و انرژی بیشتر برای پیشبرد آسانتر جدایی انگلیس ندارند. البته این اعضا زمان زیادی را صرف کردند تا انگلیس را متقاعد کنند در اتحادیه بماند و احتمالاً علاقه‌ای به کنار آمدن با کشوری که قصد دارد آنها را ترد کند، ندارند.

خروج انگلیس ممکن است دیگر کشورها را هم به مرور روابط خود با اتحادیه تشویق کند. البته این اقدام انگلیس پروژه طولانی مدت اروپا برای کنار هم آوردن این کشورها را زیر سوال می‌برد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار