اکونومیست: تاثیر خروج از اتحادیه اروپا بر ترافیک هوایی انگلیس

پیش‌بینی‌ می‌شود خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تعداد مسافران پروازهای بین‌المللی را کاهش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اکونومیست در مطلبی نوشت: مطالعات اقتصادی جدید کفه ترازو را در همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به نفع کمپین مخالفان سنگین‌ کرده است. تحقیقات جدید نشان می‌دهد اگر انگلیس در 23 ژوئن (سوم تیرماه) تصمیم به خروج از اتحادیه اروپا بگیرد، این تصمیم چندان برای تجار و بازرگانان خارجی و انگلیسی خوشایند نخواهد بود.

در حال حاضر، مسافرت به انگلیس تابع قوانین اتحادیه اروپا است؛ اما مشخص نیست با خروج این کشور از اتحادیه اروپا این قوانین به قوت خود باقی خواهند ماند یا قوانین جدید دیگری در سطح ملی جایگزین آنها خواهد شد. 

به عنوان مثال، قوانین کنونی اتحادیه اروپا حقوقی مانند "حق دریافت غرامت به خاطر تاخیر در پرواز" را برای مسافران پروازهای هوایی در نظر گرفته‌اند؛ اما اینکه این قوانین در آینده نیز مورد اجرا گذاشته شوند، بستگی به نظر دولت دارد. مسائل مشابهی مانند بیمه مسافران، سهولت رفت و آمد آنها در قاره اروپا و حتی هزینه رومینگ اپراتورهای تلفن همراه نیز از جمله مسائل دیگری هستند که پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می‌توانند بر ترافیک هوایی این کشور تاثیرگذار باشند. 

این در حالی است که تحقیقات جدید نشان می‌دهد ارتباط نزدیکی میان تعداد سفرهای تجاری و توسعه اقتصادی کشور وجود دارد. به عنوان نمونه، طبق تحقیق موسسه «اکسفورد اکونومیکس»، طی سالهای اخیر به ازای افزایش یک درصدی تعداد مسافرت‌های تجاری، 0.05 درصد به حجم صادرات انگلیس اضافه شده است. بنابراین، همزمان با ابراز نگرانی اقتصاددانان از پیامدهای اقتصادی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، پیش‌بینی کاهش سفرهای خارجی نیز می‌تواند این نگرانی‌ها را تقویت کند. 

حامیان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا معتقدند این کشور با رها شدن از بروکراسی اتحادیه اروپا به سرعت می‌تواند با کشورهای دیگر جهان مانند چین روابط تجاری آزاد برقرار کند؛ اما به عقیده کارشناسان اقتصادی، چشم‌انداز روابط تجاری انگلیس بدون حمایت اتحادیه اروپا چندان روشن و امیدوارکننده نیست. 

با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا افزایش بهای بلیت پروازهای خارجی نیز قطعی به نظر می‌رسد. همچنین، در شرایطی که اتحادیه اروپا مقصد بیش از 60 درصد پروازهای بین‌المللی انگلیس به شمار می‌رود، معاهده "آسمان باز" این کشور با کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حتی سایر کشورها مانند آمریکا نیز باید مجددا مورد مذاکره قرار گیرد. 

علاوه بر این، با افزایش بهای بلیت و ابهام در قوانین ورود و خروج مسافران، بدون تردید حوزه گردشگری نیز علاوه بر حوزه تجارت، تحت تاثیر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار خواهد گرفت؛ چراکه علاوه بر تجار و بازرگانان خارجی و انگلیسی، بخش قابل توجهی از مسافران پروازهای بین‌المللی را نیز گردشگران خارجی تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار