رئیس بانک مرکزی آمریکا: «برکسیت» بر اقتصاد آمریکا تاثیرگذار است

رئیس بانک مرکزی آمریکا در خصوص طرح خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا و تاثیر آن بر اقتصاد آمریکا هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، جنت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا، گفت طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) یکی از عواملی است که باید در تصمیم گیری درخصوص افزایش نرخ بهره در نظر گرفت.

وی روز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر روند معاملات و قیمت ها در بازار تاثیرگذار خواهد بود. 

اظهارات او در خصوص تاثیر برکسیت بر اقتصاد آمریکا، در نظرات دیگر اقتصاددانان این کشور نیز منعکس شد.

لایل براینارد، عضو هیئت مدیره بانک مرکزی آمریکا، روز جمعه گفت خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا، واکنش نامطلوب و قابل توجه بازار آمریکا را در پی خواهد داشت و بر اقتصاد آمریکا موثر خواهد بود.

جی‌پی مورگان چیس، یک شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی، نیز هفته گذشته اعلام کرد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بیش از 4000 موقعیت شغلی را از بین خواهد برد.

هیرواکی ناکانیشی، مدیرعامل شرکت ژاپنی هیتاچی، نیز اظهار کرد: «خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نوعی بلاتکلیفی در معاملات تجاری ژاپن با انگلیس را به دنبال خواهد داشت.» بسیاری از شركت های ژاپنی صرفا به این دلیل که انگلیس شاهراه اتحادیه اروپا است در این كشور سرمایه گذاری های عظیمی کرده اند.

طرفداران طرح برکسیت می گویند با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، این کشور همچنان قادر خواهد بود تا خارج از بازار اتحادیه اروپا با سایر کشورهای اروپایی به معاملات تجاری بدون تعرفه بپردازد و در مذاکره با دیگر کشورها برای قراردادهای تجاری پویاتر آزاد خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار