ذخیره سازی۳۶۰ میلیون قطعه بچه میگو

۳۶۰ میلیون قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر ذخیره سازی شد


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با آغاز پرورش میگو در اراضی ساحلی تاکنون ۳۶۰ میلیون قطعه بچه میگو در سایت‌های پرورش میگوی استان ذخیره سازی شده است.

عباسعلی زنده‌بودی با بیان اینکه عملیات پرورش میگو در استان بوشهر از اواسط اردیبهشت آغاز شده تصریح کرد: پرورش میگو در 3 هزار و 500 هکتار از سایت‌ها و اراضی ساحلی استان بوشهر اجرا می‌شود که تاکنون 50 درصد این اراضی ذخیره سازی شده است.

وی با بیان اینکه در این اراضی پرورشی800 میلیون قطعه بچه میگو ذخیره سازی می‌شود اضافه کرد: تاکنون در یک‌هزار و 600 هکتار از اراضی پرورشی و ساحلی استان بوشهر 360 میلیون قطعه بچه میگو ذخیره سازی شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر همچنین از تولید 12 هزار تن میگوی پرورشی از اراضی ساحلی استان خبرداد و افزود: سال قبل 8 هزار و 500 تن میگو در مجتمع‌های پرورشی تولید که 80 درصد آن صادر شد.

زنده‌بودی با بیان اینکه 9 مرکز تکثیر میگو در استان بوشهر فعال است گفت ذخیره سازی میگو در استخرهای پرورشی تا اواسط تیرماه ادامه دارد و برداشت میگو از استخرهای پرورشی هم اواسط مهرماه آغاز و تا آذرماه ادامه دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه کیفیت میگوی استان بوشهر بسیار مطلوب است افزود: میگوی پرورشی در استان بوشهر از گونه وانامی است که بازار مناسبی در کشورهای اروپایی و آسیایی دارد و از هم اکنون پرورش دهندگان میگو با خریداران خود تفاهم‌نامه منعقد می‌کنند.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.