دامپزشکی مواد ضدعفونی مزارع پرورش میگو را تامین می‎کند

سازمان دامپزشکی مواد ضدعفونی برای مزارع پرورش میگوی کشور را تامین خواهد کرد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: هرچند اعتباراتمان محدود است اما مواد ضد عفونی مورد نیاز مزارع پرورش میگو را تهیه می‌کنیم و در اختیار پرورش دهندگان قرار می‌دهیم.

 مهدی خلج امروز در حاشیه بازدید از سه مزرعه پرورش میگو در شهرستان دیلم که ویروس بیماری لکه سفید در آنها وجود داشته، افزود: جابه جایی غذا بین مزارع، بی احتیاطی در زمان آبگیری و وجود سخت پوستانی مانند خرچنگ ها و ضد عفونی نکردن مزارع در زمانی که غیر فعال بودند شرایط را برای بروز این بیماری مهیا کرده است.

 وی ادامه داد: هر استخر آلوده ای که از زمان لاروریزی میگو در آن کمتر از 40 روز گذشته باشد، باید معدوم شود و استخرهای اطراف هم ضد عفونی شوند.

 رئیس سازمان دامپزشکی افزود: در سه ماه امسال بیش از چهار هزار و200 نمونه از مراکز پرورش آبزیان و8500 آزمایش مولکولی نیز برای پایش،مراقبت و برخورد، گرفته شده است.

 خلج تصریح کرد: بیماری لکه سفید حدود 20 میلیارد ریال به پرورش دهندگان میگو خسارت زده است.

 مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر هم با اشاره به این که هشت استخر پرورش میگو در منطقه بویرات شهرستان دیلم آلوده به ویروس لکه سفید شده‌اند، گفت: پیش بینی شده بود از 37 استخر پرورشی این شهرستان 265 تن میگو تولید شود که با بروز بیماری لکه سفید هشت استخر از چرخه تولید خارج شدند.

مرتضی بحرانی افزود: بر اساس آزمایش هایی که انجام شده بروز این بیماری در مزرعه دیگری گزارش نشده است.

 وی تصریح کرد: پارسال هم بیماری لکه سفید از همین منطقه شروع شد و باعث کاهش 40درصدی تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر شد.

استان بوشهر 60 درصد میگوی پرورشی را تولید می‌کند، هر چند پارسال به علت بیماری لکه سفید، این میزان کاهش یافت و از 18 هزار تن میگوی پرورشی در کشور، 8 هزار و200 تن سهم استان بوشهر بود.

پیش بینی شده بود امسال 11 هزار تن میگو از مزارع پرورشی استان بوشهر برداشت شود که بروز بیماری لکه سفید پنج درصد تولید را کم خواهد کرد.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.