خروج ۹۶ درصد کالاهای متروکه سنواتی از بنادر استان بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوری استان بوشهر گفت: تاکنون ۹۶ درصد از کالاهای متروکه سنواتی موجود در بنادر این استان از انبارها خارج سازی شده است.

محمد شکیبی نسب روز سه‌شنبه در بازدید " اسحاق شهبازی" مدیرکل بازرسی استان از انبارهای بندر بوشهر اظهار کرد: با توجه به تاکیدهای انجام شده و نظارت مستمر دستگاه‌های نظارتی در پایان هر هفته فهرست کالاهای متروکه به اداره کل گمرک و سپس از طریق این اداره به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اعلام می شود.

وی بیان کرد: در این ارتباط با هماهنگی بین دستگاهی بخش عمده‌ای از کالاهای متروکه سنواتی از انبار بنادر استان بوشهر خارج شده و اکنون مانده این کالاها تنها چهار درصد است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده این میزان کالای متروکه سنواتی باقیمانده نیز در اسرع وقت تعیین وضعیت خواهد شد.

شکیبی نسب ادامه داد: بنادر استان بوشهر از محدود بنادر کشور هستند که کالاهای سنواتی مربوط به سال های گذشته تعیین تکلیف و از بنادر استان خارج سازی شده اند.

وی با اشاره به تشدید روند کنونی ترخیص کالا در بنادر استان اظهار کرد: با تداوم این فرایند فضای بیشتری از انبارها آزاد و در اختیار متقاضیان استفاده از انبارها و فضاهای روباز بنادر استان قرار می گیرد.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر نیز گفت: بر حسب تاکید ویژه رئیس قوه قضاییه بازدید ادواری از بنادر و انبارهای استان به صورت منظم انجام می شود.

اسحاق شهبازی افزود: در این زمینه تلاش می شود تا با ایجاد تعامل بین دستگاهی و استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه ها روند پرشتاب ترخیص کالا در بنادر استان با جدیت تداوم پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.