کرمان؛

مواظب سارقان در شبكه های اجتماعی باشید

لينک هايي که در پيام های شبكه های اجتماعی وجود دارد ممکن است شما را به يک وب سايت مخرب حاوی بد افزاری هدایت و اطلاعات شخصی را جمع آوری و سرقت کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ كامبيز اسماعيلی افزود: به هر ميزان که محبوبيت شبکه های اجتماعی رشد می کند ريسک های مربوط به استفاده از آن ها نيز افزايش می يابد، از اين رو از تهديدات شبکه های اجتماعي نبايد غافل شد.

وی خاطر نشان کرد :شبکه های اجتماعی به کاربران اين امکان را می دهند با ديگران ارتباط برقرار کنند و در اين راستا اطلاعاتی از قبيل متن، عکس و ويدئو به اشتراک بگذارند و به هر ميزان که محبوبيت اين شبکه های اجتماعي رشد می کند به طبع ريسک های مربوط به استفاده از آن ها نيز افزايش پيدا می کند.

وی تصریح کرد: مجرمان سايبری می توانند از اطلاعات شما برای فريب ديگر افراد و ساختن ايميل يا اكانت در شبكه های اجتماعی جهت سوء استفاده و بسياری اعمال مجرمانه استفاده نمايند.

رئيس پليس فتا كرمان گفت: احتمال موفقيت مجرمان سايبری در شبکه های اجتماعی با توجه به گستردگی مخاطبان و اين که افراد هر چيزی را فکر می کنند از سوی دوستانشان ارسال شده است و بر روی آن کليک می کنند، بالاتر است.

اسماعیلی در پايان هشدار داد: در مورد ميزان اطلاعات شخصی که در شبکه های اجتماعی ارائه می دهيد، مراقب و محتاط باشيد تا مجرمان سايبری از اين اطلاعات جهت رسيدن به اهداف خود سوء استفاده نكنند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: فضای مجازی ، سارق ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار