کرمان؛

4حوزه قضایی جدید به دادگستری کرمان افزوده شد

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در راستای توسعه خدمات قضایی، چهار حوزه قضایی جازموریان، فاریاب، ساردوئیه و راین فعال شده است.

ایجاد حوزه های قضایی جدید در استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان وبنا به اعلام دادگستری کرمان ، یدالله موحد در نشست خبری هفته قوه قضائیه اظهار کرد: در سال جاری نیز در بخش بروات بم یک واحد قضایی جدید فعال خواهد شد و با همکاری مردم و مسئولان این بخش، مقدمات این کار فراهم شده است.

وی افزود: تشکیلات دادگاه های تجدید نظر نیز در سال گذشته از 13 شعبه به 20 شعبه رسیده و در سال جاری نیز دو شعبه به شعب فعال تجدید نظر اضافه شده است.

موحد با اشاره به بهره برداری از ساختمان دادگستری شهرستان کوهبنان در سال گذشته، گفت: در سال جاری تکمیل ساختمان دادگستری شهرستان انار و ساختمان دادسرای عمومی وانقلاب سیرجان انجام شده و این واحدها به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد:متوسط زمان رسیدگی به پرونده های دادگستری استان در سال گذشته، 89 روز بوده است که در دو ماه سال جاری به 81 روز کاهش یافته است.

وی گفت:امیدواریم براساس برنامه های سال جاری متوسط زمان رسیدگی به پرونده به میزان کمتری کاهش یابد.

موحد گفت: تقریبا با ازای هر 100 هزار نفر جمعیت استان کرمان در هر ماه 350 فقره پرونده وارد دادسراهای استان کرمان می شود که در رتبه بندی کشوری دادسراهای استان کرمان رتبه 27 را به خود اختصاص داده اند.

وی یادآور شد: میانگین کشوری ورودی پرونده ها به دادسراها در سطح کشور 450 پرونده به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت است.

این مقام قضایی بااشاره به اینکه در قبال هر 100 هزار نفر جمعیت در هرماه 330 فقره پرونده به دادگاه ها وارد می شود، ادامه داد: میانگین کشوری در این زمینه به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت 449 فقره است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته 161 هزار پرونده وارد شوراهای حل اختلاف شهری و روستایی استان کرمان شده که به 157 هزار و 805 فقره پرونده در این شوراها رسیدگی شده و رای صادر نیز شده است.

وی تاکید کرد: از مجموعه پرونده های مختومه در این مجموعه 44 هزار و 374 پرونده با مذاکرات اصلاحی متنهی به صلح و سازش شده است.

وی خاطرنشان کرد: شوراهای حل اختلاف استان کرمان از شوراهای برتر کشور به شمار می رود.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار