تامین ٩٧ درصد از کالاهای مجتمع پارس جنوبی از توان داخلی

دبیر شورای خودکفایی مجتمع گاز پارس جنوبی از رشد ٩٧ درصدی تامین کالاهای ساخت داخل در جهت بومی‌سازی تجهیزات و قطعات پالایشگاهی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد گوجانی تاشاری  با اشاره به  تقویت سازندگان داخلی و همسویی کامل با سیاستهای اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی اقدامات موثری در مسیر بومی‌سازی تجهیزات و قطعات، با هدف تامین نیاز‌های پالایشگاهی و توانمند‌سازی سازندگان داخلی و بومی‌سازی دانش فنی انجام داده و به همین واسطه به صرفه‌جویی بسیار خوبی دست یافته است.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با سازندگان داخلی افزود: با تشکیل جلسات متعدد در کمیته‌ تخصصی مکانیک برای راهبری پروژه‌های تامین اقلام و تجهیزات مکانیکی مورد نیاز و دریافت مصوبه از شورای خودکفایی، موفق شده ایم برای انجام مهندسی معکوس و بومی‌سازی تمام پمپهای رفت و برگشتی، تفاهم‌نامه‌ای را بین شرکت هسا و مجتمع ثبت کنیم.

گوجانی به تفاهم‌نامه‌ ساخت پمپ رفت و برگشتی در سال ٩٤ اشاره و اعلام کرد: عملیات ساخت و مراحل آزمایش میدانی پمپ رفت و برگشتی گلایکول با موفقیت انجام شد و همچنین با توجه به امضای این تفاهم نامه، موافقت نامه ای برای ساخت یک نمونه از پمپهای رفت و برگشتی مجتمع به امضای مدیران عامل دو شرکت رسید.

گوجانی با تاکید بر اقدامات انجام شده در بخش شیرآلات و مبدلهای حرارتی تصریح کرد: در حوزه‌ شیرآلات با بررسیهای انجام شده و مراحل شناسایی، تجمیع، تنوع‌زدایی و نیاز‌سنجی انواع شیرآلات پروانه‌ای و اکچیتورهای موجود در پالایشگاهها، یکپارچه‌سازی اسناد فنی موجود و شناسایی مدلهای مشابه هر تجهیز در دستور کار قرار داشته است که با اقدامات انجام شده، قرارداد ساخت انواع شیر‌های پروانه‌ای و قرارداد ساخت انواع اکچیتورها (عملگر) با شرکتهای توانمند داخلی امضا شد.

وی ادامه داد: با هدف بهره‌مندی از توانمندیهای علمی، تحقیقاتی، کارگاهی و آزمایشگاهی و نیز ظرفیتهای بالفعل و بالقوه در جهت ایجاد فرصتهای بهبود و توسعه و با توجه به سوابق مثبت اجرایی شرکتهای سازنده‌ داخلی در خصوص ساخت مبدلهای صفحه‌ای، اجزا و قطعات آن و همچنین پیرو مصوبات شورای خودکفایی مجتمع در سال ٩٤، تفاهمنامه‌ای برای شناسایی، تجمیع، یکسان‌سازی و تنوع‌زدایی مبدلهای صفحه‌ای موجود در پالایشگاه‌های مجتمع با یکی از شرکتهای داخلی امضا شد.

به گفته دبیر شورای خودکفایی مجتمع گاز پارس جنوبی، در بخش قطعات و تجهیزات برقی و ابزار دقیق، تفاهمنامه‌ اتصالات ابزار دقیق،‌ شیرهای سوزنی و چند رله های موجود، به امضای مدیران عامل مجتمع و شرکت پارس رگولاتور رسید.

گوجانی ادامه داد: به‌دلیل حساسیت زیاد کارتهای الکترونیکی و قطعات ابزار دقیق، متخصصصان مجتمع در کمیته‌ تخصصی برق و ابزار دقیق پس از بررسیهای لازم و آزمایشهای میدانی، موفق به ساخت نمونه‌های متعددی از کارتهای الکترونیکی از سوی شرکتهای سازنده‌ توانمند داخلی شدند که خوشبختانه نتایج آن بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.

وی یادآور شد: همچنین پیرو مصوبات شورای خودکفایی مجتمع گاز پارس جنوبی، قراردادی برای ساخت کارتهای الکترونیکی مربوط به توربینهای گازی با سازندگان داخلی امضا شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار