اردبیل؛

کاهش محصول گندم براثر بارش باران و تگرگ در پارس آباد

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: به دلیل خسارت واردشده به محصول گندم تولیدشده در شهرستان بر اثر این پدیده و خسارت ۲۰ هزار تنی این مقدار به ۱۴۰ هزار تن کاهش یافت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی‌اکبر حسنیان در بازدید از مزارع گندم شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: در حال حاضر 8 مرکز خرید غلات در سطح شهرستان پارس‌آباد برای خدمات‌رسانی به کشاورزان به صورت شبانه‌روزی فعال است.

وی افزود: این مراکز از شروع برداشت محصولات گندم، جو و کلزا در شهرستان پارس‌آباد فعال شده که 6 مرکز مربوط به محصول گندم، یک مرکز محصول کلزا و یک مرکز نیز محصول جو تولیدشده در شهرستان را از کشاورزان و زارعان خریداری می‌کنند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد با اشاره به اراضی زیرکشت رفته گندم شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: امسال 30 هزار هکتار از اراضی بخش خصوصی و کشت و صنعت مغان به کاشت پاییزه اختصاص یافته است که پیش‌بینی می‌شود بیش از 140 هزار تن محصول گندم از این اراضی برداشت شود.

حسنیان گفت: پیش از رخ دادن پدیده تگرگ و بارش باران پیش‌بینی می‌شد که 160 هزار تن گندم از اراضی شهرستان برداشت شود اما به دلیل خسارت واردشده به محصول گندم تولیدشده در شهرستان بر اثر این پدیده و خسارت 20 هزار تنی این مقدار به 140 هزار تن کاهش یافت.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود که کشاورزان و گندمکاران به میزان رطوبت گندم تولیدی در هنگام برداشت توجه داشته از برداشت گندم با رطوبت بالای 14 درصد خودداری کنند و در کنار آن به سوزاندن بقایای محصولات خود و کاه و کلش اقدام نکنند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، محصول ، گندم ، تگرگ ، باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.