نماینده کنگره آمریکا: اقدامات اوپک می‌تواند زمینه‌ساز تغییر حکومت در ونزوئلا شود!

یکی از اعضای کنگره آمریکا معتقد است اقدامات سازمان کشورهای صادرکننده نفت می‌تواند به تغییر حکومت در ونزوئلا منجر شود.

نماینده کنگره آمریکا: اقدامات اوپک می‌تواند زمینه‌ساز تغییر حکومت در ونزوئلا شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اویل پرایس: یکی از اعضای کنگره آمریکا معتقد است اقدامات سازمان کشورهای صادرکننده نفت درباره تولید طلای سیاه، می‌تواند به تغییر حکومت در ونزوئلا منجر شود.

"جف دانکن" نماینده ایالت کارولینای جنوبی در کنگره آمریکا در مصاحبه با اویل پرایس ضمن اشاره به ناتوانی اوپک در اجرای فریز نفتی گفت: به نظر می‌رسد تا 10 سال آینده، ناتوانی اوپک در اجرای فریز نفتی را اقدامی مثبت قلمداد کنیم؛ چراکه می‌تواند زمینه‌ساز تغییر ساختار حکومت در ونزوئلا شود.

به باور این قانون‌گذار آمریکایی، درآمد ونزوئلا از تولید نفت برای حفظ حکومت فعلی کافی نیست و به نظر می‌رسد به خاطر همین امر تغییر حکومت در ونزوئلا رخ دهد.

دانکن در ادامه این مصاحبه با اشاره به تظاهرات گسترده اخیر علیه حکومت نیکلاس مادورو -رئیس جمهور ونزوئلا- افزود: در صورتی که مادورو منبع درآمد نفتی را نداشته باشد قادر به ادامه حمایت از دولت سوسیالیستی نخواهد بود. این روند احتمال تغییر حکومت در ونزوئلا را به دنبال دارد.

این مقام آمریکایی سال گذشته با سودجویی از روابط نزدیک تهران و کاراکاس، دو کشور را به معاملات مخفی نفتی متهم کرده بود.

کمبود دارو و مواد غذایی در ونزوئلا، منجر به گسترش اعتراضات خشونت‌آمیز در شهرهای مختلف این کشور شده است.

اقتصاد ونزوئلا به‌واسطه سقوط بهای نفت از 115 دلار به 30 دلار در تابستان 2014 به‌شدت کمر خم کرده است. نفت 95 درصد از درآمد صادراتی ونزوئلا را تشکیل می‌دهد. این در حالی است که کاهش بهای نفت نتیجه‌ای معکوس بر حدود 25 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار