تغییر تمرکز بازار نفت از "برکسیت" به مسائل مربوط به تولید، بهای طلای سیاه را کاهش داد

در پی پیش‌بینی‌ها از رای نیاوردن "برکسیت،" تمرکز بازار باری دیگر به مسائل مربوط به تولید معطوف شد و بهای نفت را کاهش داد.

تغییر تمرکز بازار نفت از به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از "مارکِت واچ"؛ نفت خام، پس از دو روز متوالی افزایش، در اوایل ساعات کاری روز سه‌شنبه با افت بها روبرو شد. دلیل این کاهش بها، پایین آمدن احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گزارش شده‌است که به تبع آن توجه بازار به مسائل مربوط به عرضه نفت جلب شد.

نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل در ماه ژوئیه (31 روز منتهی به 11 مرداد) با 0.17 سنت – معادل 0.4 درصد – کاهش بشکه‌ای 49.78 دلار معامله شد. نفت خام برنت نیز برای تحویل در ماه اوت (31 روز منتهی به 11 شهریور) با 0.24 سنت – 0.5 درصد – کاهش مواجه شد و بشکه‌ای 50.41 دلار به فروش رسید.

بهای طلای سیاه در پی انتشار نتایج چند نظرسنجی که نشان‌دهنده احتمال بالای باقی‌ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا هستند، با کاهش روبرو شد و بهای نفت خام برنت را به مرز 50 دلار در هر بشکه رساند. نتایج نظرسنجی‌های دیگری نیز پیش از همه‌پرسی پنج‌شنبه منتشر خواهد شد. اطلاعاتی که در روز دوشنبه به وسیله یکی از وب‌سایت‌ها اعلام شد نشان می‌دهد طرفداران جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا با 2 درصد کاهش به 42 درصد رسیده‌اند. تحلیلگران معتقدند در حالی که ممکن است "برکسیت" تاثیر فوری بر بازار نفت نداشته باشد، این بازار ممکن است در نهایت خسارت‌های ناخواسته‌ای را تجربه کند.

چشم‌انداز مبهم عرضه بازارهای نفتی نیز برخی از سرمایه‌گذاران را به حاشیه رانده است. با اینکه تولیدات نفتی آمریکا در هفته‌های اخیر رشدی منفی را تجربه کرد، ذخایر نفت این کشور نسبت به 8 دهه گذشته در بالاترین سطح قرار دارد. علاوه بر این، با افزایش بهای نفت، شواهدی مبنی بر علاقه‌مندی برخی دیگر از تولیدکنندگان نفتی به راه اندازی مجدد چاه‌های نفت در آمریکا وجود دارد. طبق گزارش‌های شرکت نفتی آمریکایی "بیکر هیوز"، تعداد تجهیزات استخراج نفت در آمریکا 3 هفته متوالی افزایش داشت و اکنون به 337 رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار