اردبیل؛

سفر هیئت اروپایی برای بازدید از صنعت فرش اردبیل

عامل توسعه خوشه صنعتی فرش اردبیل از سفر هیات اروپایی برای بازدید از صنعت فرش استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اسحاق رسولی از برنامه‌ریزی برای حضور هیئت خارجی کشورهای آلمان، ترکیه و ایتالیا در اردبیل خبر داد و اظهار کرد: این هیئت تجاری از مراکز صنعتی فرش اردبیل بازدید می‌کنند و در صدد هستیم با معرفی هنر فرش اردبیل زمینه صادرات و بازاریابی این محصول استان را رونق بخشیم.

وی گفت: یکی از اهداف اصلی ما معرفی برند فرش اردبیل است تا بتوانیم فرش اردبیل را همانند فرش سایر استان‌های کشور به همگان معرفی کنیم که نیاز است در این زمینه حمایت‌های ویژه توسط دستگاه‌های مربوطه انجام گیرد.

عامل توسعه خوشه صنعتی فرش اردبیل با اشاره به اینکه خوشه صنعتی فرش اردبیل راه‌اندازی شده است، افزود: مهمترین اهداف این خوشه ایجاد شبکه‌های تولید فرش به صورت زنجیره‌ای بوده تا بتوانیم با ساماندهی بافندگان و تولیدکنندگان فرش گام بزرگی در توسعه صادرات فرش و درآمدزایی برای تولیدکنندگان داشته باشیم.

رسولی با بیان اینکه خوشه صنعتی فرش اردبیل در صدد معرفی ظرفیت فرش استان اردبیل گام‌های بزرگی برداشته است، گفت: یکی از این اقدامات ایجاد کنسرسیوم فرش متشکل از فعالان حرفه‌ای فرش است که این امر می‌تواند علاوه بر حضور فعالان حرفه‌ای این محصول صادرات آن را نیز در اردبیل رونق بخشد.

وی از برنامه‌ریزی برای معرفی طرح فرش قفقازی در اردبیل خبر داد و افزود: ایجاد سبک جدید فرش اردبیل یک نیاز ضروری و اساسی است که تمام تلاش خود را برای این امر به کار گرفته‌ایم که امیدواریم با استفاده ازنظرات کارشناسان و محققان حوزه فرش این صنعت را در اردبیل شکوفا دهیم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، سفر ، هیئت ، خارجی ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.