در پی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا؛

سقوط ارزش تمامی سهام بورس های اروپایی

با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا،ارزش شاخص سهام بورس های اروپایی در پایان معاملات روز جمعه سقوط کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری فرانس 24، با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا،ارزش شاخص سهام بورس های اروپایی در پایان معاملات روز جمعه سقوط کرد.

ارزش شاخص سهام کک 40 که در آن سهام 40 شرکت بزرگ فرانسوی از نظر بازار سرمایه در هر روز کاری خرید و فروش می‌شود، با هشت ممیز چهار صدم درصد کاهش به چهار هزار و 106 واحد رسید. 

ارزش شاخص سهام دکس DAX فرانکفورت آلمان نیز که در‌ آن سهام شرکت های متوسط آلمانی از نظر ارزش بازاری سهام ثبت‌شده در بورس در هر روز کاری ارزش گذاری و خرید و فروش می‌شود با شش ممیز 82 صدم درصد کاهش به 9 هزار و 557 واحد رسید. 

ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن FTSE 100 که در آن در هر روز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس از نظر ارزش بازاری سهام ثبت‌شده در بورس،ارزشگذاری و خرید و فروش می‌شود با سه ممیز 15 صدم درصد کاهش به شش هزار و 138 واحد رسید.

ارزش شاخص سهام بورس فوتسی ام آی بی(FTSE MIB) میلان ایتالیا هم با 12 ممیز 48 صدم درصد کاهش به 15 هزار و 723 واحد رسید. 

کارشناس مسائل مالی و اقتصادی شبکه خبری فرانس 24 در توضیح علت سقوط ارزش شاخص سهام بورس های اروپایی می گوید کارگزاران و سرمایه گذاران بازار سرمایه اروپا همگی احتمال می دانند که مردم انگلیس در همه پرسی 23 ژوئن رای به ماندن کشورشان دراتحادیه اروپا خواهند داد. اما برعکس آن روی داد و این بازار های مالی را غافلگیر کرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار