سهام انگلیس و آمریکا در پرتگاه سقوط قرار گرفته اند

سهام آمریکا به دنبال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، برای دومین روز متوالی سقوط کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مارکت واچ، روز دوشنبه به دنبال رای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و دومین جلسه افت شدید سهام در نتیجه اقدام سرمایه گذاران به بیرون کشیدن دارایی هایی که پرخطر ارزیابی می کردند، سهام آمریکا نیز در حالتی نزدیک به رکود معامله شد.

به دنبال افت شدید دارایی های پرخطر از قبیل سهام های اروپایی و نفت، پوند نیز به کمترین ارزش سی و یک سال اخیر رسید. قیمت طلای فیوچرز، دو دهم درصد رشد داشت و به هزار و سیصد و چهل دلار و هفتاد سنت در هر اونس رسید و اوراق قرضه بابت خریدهای امن، افزایش یافت اما باعث کاهش چندین شاخص شد.

شاخص اس اند پی 500، به میزان 43 واحد یعنی 2.1 درصد افت کرد و به 1994 رسید و هشت بخش از ده بخش که تازه از کاهش 46 واحدی بهبود یافته بودند، رشد منفی را تجربه کردند.

در اوج این کاهش ها، سهام مادی و مالی بودند که به ترتیب، 3.6 و 2.8 درصد افت کردند. میانگین صنعتی داو جونز نیز با کاهش 322 واحدی یعنی 1.9 درصدی به 17078 رسید و سهام های امریکن اکسپرس و دوپونت 4 درصد افت کردند.

در عین حال، نزدک مرکب نیز 128 واحد معادل 2.7 درصد کاهش داشت و بعد از کاهش 132 واحدی قبلی اش به 4580 رسید.

این کاهش ها به دنبال افت شدید روز جمعه ناشی از رای انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا و به دنبال آن رسیدن شاخص ها به پایین ترین میزان از ماه آگوست گذشته صورت می گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار