پیش‌بینی کرسنت: افزایش تقاضا، بهای نفت را به 60 دلار می‌رساند

به باور کارشناسان کرسنت، بهای نفت تا پایان سال جاری میلادی به دلیل افزایش تقاضا روند صعودی خواهد داشت.

کرسنت: افزایش تقاضا، بهای نفت را به 60 دلار می‌رساندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ؛ مقامات مجموعه شرکت‌های پتروشیمی "کرسنت" –تولیدکننده نفت و گاز طبیعی در عراق و مصر- پیش بینی کرد بهای نفت تا پایان سال جاری میلادی به دلیل افزایش تقاضا با روند صعودی همراه خواهد بود.

مجید جعفر –مدیر اجرایی مجموعه شرکت‌های نفتی کرسنت-- به روزنامه دبی ساندی گفت: تصمیم انگلیس مبنی بر جدایی از اتحادیه اروپا، تأثیر موقتی بر افزایش بهای نفت داشت. با این حال، این رویه ماندگار نیست؛ چرا که لندن همچنان یکی از مراکز اصلی و بین‌المللی مبادله انرژی در جهان است.

بر این اساس، با اعلام خروج انگلیس از بلوک 28 عضوی اتحادیه اروپا، بهای نفت در بورس نیویورک و لندن با کاهش 4.9 درصدی مواجه شد و هر بشکه نفت برنت دریای شمال 48 دلار و 41 سنت داد و ستد شد.

جعفر در ادامه گفت: عرضه و تقاضا تا پایان سال جاری میلادی به تعادل می‌رسد، بنابراین به‌زودی شاهد خیز صعودی بهای نفت و افزایش آن تا مرز 60 دلار خواهیم بود.

در سال جاری میلادی نفت خام حدود 30 درصد از بهای خود را جبران کرد. اختلال عرضه نفت در نیجریه و کانادا از مهم‌ترین علل افزایش بهای نفت هستند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار