ارومیه؛

بهره مندی 57 هزار و 978 نفر از مددجویان کمیته امداد در آذربایجان غربی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی از بهره مندی 57 هزار و 978 نفر از مددجویان استان از برنامه های اوقات فراغت در سالجاری خبر داد و افزود: در این راستا شاهد افزایش 22 درصدی بهره مندی مددجویان از این برنامه ها است.

جلال حسین زاده در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با بیان اینکه امروزه اوقات فراغت نوجوانان و جوانان از دغدغه های مهم و اصلی خانواده ها و مسئولین جامعه است، افزود: بر این اساس حزه فرهنگی این نهاد در راستای تحقق اهداف فرهنگی و تربیتی به ویژه تقویت بینش اعتقادی، اخلاقی و علمی خانواده های تحت حمایت برنامه ساماندهی و غنی سازی اوقات فراغت با رویکرد آموزشی و تربیتی با محوریت خانواده ها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولین باید عالملانه و دلسوزانه در حل مشکلات و چالش های پیش روی جوانان تلاش کنند اظهار داشت: ارتقای هویت دینی و ملی ، توانمندسازی آنان در امور زندگی و غنی سازی اوقات فراغت توام با نشاط و شادی در این راستا حائز اهمیت است.

جلال زاده افزود توسعه اردوهای زیارتی برای خانواده ها را یکی از رویکردهای این نهاد در سالجاری عنوان کرد و افزود: در این راستا بیش از 6 هزار و 360 نفر از دانش آموزان و دانشجویان و خانواده های مددجوی این نهاد به اردوهای زیارتی و عتبات عالیات اعزام می شوند.

وی از بهره مندی 4 هزار و 550 نفر از مددجویان استان از برنامه های کانون های موقت و دائم درسالجاری خبر داد و اظهار داشت: تابستان امسال 23 کانون دائم و 30 کانون موقت در استان آماده ارائه برنامه های مختلف فرهنگی و آموزشی به مددجویان است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی ارائه برنامه های فرهنگی تربیتی با تاکید بر آموزشهای اعتقادی مبتنی بر قرآن و عترت، آموزش قرآن، برنامه های مهارت آموزی، آموزش مهارتهای زندگی، برنامه های اخلاق اسلامی، برنامه های ورزشی، برنامه های پژوهش و آموزش علمی و شناسایی استعدادهای درخشان و آشنایی با دستاوردهای انقلاب را از جمله برنامه های اجرایی از سوی کانونها عنوان کرد.

جلال زاده ارائه مشاوره های مختلف فردی و گروهی و برگزاری کلاس های آموزش خانواده را از دیگر برنامه های این کانون ها در سالجاری عنوان کرد و افزود: تابستان امسال 45 هزار و 325 نفر از خدمات مشاوره و برنامه های آموزش خانواده بهره مند می شوند.

وی در پایان افزود: چالش های جوانان باید به درستی استخراج و شناسایی شود چرا کع بسیاری از مسائل که مسئولان به عنوان مشکلات جوانان به آن نگاه می کنند در بین جوانان اهمیت ندارد .

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.