واشینگتن فری بیکن: انتقاد مشاور کلینتون از دیپلماسی اوباما درباره ایران

"جیک سالیوان" ضمن انتقاد از دیپلماسی "باراک اوباما" درباره ایران، خواستار اعمال فشار بیشتر بر تهران شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی واشینگتن فری بیکن در گزارشی به قلم "دیوید روتز" نوشت: "جیک سالیوان،" مشاور "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در سخنرانی "پروژه امنیت ملی ترومن" در واشینگتن مدعی شد: آمریکا باید هزینه رفتارهای ایران را بالا ببرد. کاخ سفید باید استراتژی قوی‌تری در خاورمیانه اعمال کند. وی همچنین کابینه "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، را به دلیل ناتوانی در مقابله با تهدیدات سایبری و کسب احترام لازم برای آمریکا در خارج از مرزهای این کشور مورد انتقاد قرار داد.

سالیوان پیش از این نیز در سال‌های 2011 تا 2013 (1390 تا 1392) زمانیکه هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا بود، سمت مشاور ارشد وی را بر عهده داشت. وی درباره نامزدی کلینتون برای ریاست جمهوری آمریکا گفت: او در سخنرانی سن دیگو به استثنایی بودن آمریکا اشاره کرد. زیرا کلینتون معتقد است ما (آمریکایی‌ها) دارای توانایی‌های استثنایی و منحصر به فردی هستیم که می‌توانیم آینده‌ای بهتر را برای مردم و کشورمان بسازیم. استراتژی سیاست خارجی آمریکا نیز باید براساس باور داشتن همین توانایی‌ها تدوین شود، سیاست خارجی ما نیازمند به روز رسانی است. سیاست خارجی ما باید منعکس‌کننده واقعیت‌های کنونی جهان باشد و در عین حال منافع و ارزش‌های اصلی آمریکا را نیز تامین کند.

سالیوان در ادامه سخنانش مدعی شد: همه شما بهتر از من می‌دانید که جوانان در سراسر جهان به آمریکا نگاه می‌کنند و از آن الگو می‌پذیرند. نقش آمریکا در متعادل‌سازی تنش‌های خاورمیانه بسیار مهم است. وظیفه ما در حذف تهدید داعش و اعمال فشار بیشتر بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران، انکارناپذیر بوده و باید توجه بیشتری به درگیری و اختلاف ایران با کشورهای سنی منطقه شود زیرا این اختلافات به بی‌ثبات شدن منطقه دامن می‌زند.

سالیوان افزود: به عقیده من، برقراری توازن در خاورمیانه به ایفای نقش پررنگ‌تر آمریکا نیاز دارد. ما باید هزینه رفتارهای هسته‌ای ایران را بالا ببریم و به شرکای سنی مذهب خود این اطمینان را دهیم که آمریکا در همه حال حامی و پشتیبان آنها باقی می‌ماند و آنها را از خطرات احتمالی در منطقه مصون نگه می‌دارد. به همین دلیل است که می‌گویم بالا بردن هزینه‌های ایران می‌تواند اعتماد و آرامش بیشتری برای شرکای سنی ما به ارمغان آورد. به این ترتیب گامی موثر در جهت تحت فشار قرار دادن فعالیت هسته‌ای ایران و در نتیجه آن، بالا بردن توان آمریکا برای مبارزه با داعش برداشته می‌شود.

وی در ادامه به حمله سایبری روسیه علیه کمیته ملی دموکراتیک آمریکا اشاره کرد و گفت: واشینگتن در دفع تهدیدات سایبری ناموفق عمل کرد و نتوانست آمریکا را در برابر سرعت و تکامل تهدیدات نامتقارن سایبری از سوی دشمنانمان حفظ کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۸ تير ۱۳۹۵
استکبار با سیاست تفرقه افکنانه خود برمنطقه مسلط شده و با ایجاد درگیری ها و تنش به اهداف پلید خود می رسد .
منطقه هلال سبز ، زیست گاه امت اسلامی است که گونه های متنوعی از ملت ها ، قومیت ها و مذاهب اسلامی را در بر می گیرد که همه پیروان دین اسلام و اقتدا کننده به پیامبر عظیم الشان آن حضرت محمد مصطفی (ص ) می باشند .
لذا استفاده از واژه های سنی ، شیعه ، کرد ، ترکمن و عرب و عجم دقیقا برمبنای پرنگ کردن تنوع ها برای بروز تتنش و درگیری درمنطقه است ، که ما امت اسلامی نباید فریب دشمنان صهیونیست و صلیبی را بخوریم و آب در اسیاب دشمن بریزیم .
مثال کشور سوریه ، یکی از کشور های مترقی منطقه در مقایسه با سایر کشورهای این منطقه ، که با سوء استفاده از این واژه ها بستری شده است برای ایجاد ضعف در منطقه برای بالا بردن امنیت حکومت جعلی رژیم صهیونیستی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۸ تير ۱۳۹۵
انگار هر کدومشون قرداد بستند که هر روز حداقل یه چیزی درباره ایران بگن و گرنه شب خوابشون نمی بره و نامزد های ریاست جمهوری هم از این طریق به این عنوان برسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۸ تير ۱۳۹۵
کشور ایران اسلامی ،حکومت او بر پایه دین اسلام و مذهب شیعه جعفری از امام صادق می باشد .نوبنیاد گذار انقلاب اسلامی جمهوری ایران .امام خمینی (ر ه)می باشد،شما آمریکایی هایی که پیرو دین کاتولیک دین مسیحی هستید،با دین اسلام که کشور ایران دارد دوست باشید.چون حضرت عیسی(ع)حضرت موسی (ع) وامام زمان (ع)پیامبر گرامی در کنار هم در بهشت خداوند زندگی می کنند وما هم مانند پیامبران و امامان خود در کنار همدیگر زندگی کونیم اگر مردم مسیحی مردم کاتولیک آمریکا راضی باشند در کنار دین اسلام زندگی کوننده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۸ تير ۱۳۹۵
فقط مرگ برآمریکای کثیف تااین که ازاسب خودبزرگ بینی بیفتد.
آخرین اخبار