ادعاهای واهی اندیشکده اماراتی:

درک نادرست آمریکا از قدرت ایران به امنیت جهان صدمه می‌زند/ اندیشه جمهوری انقلابی تهران تهدیدی برای خاورمیانه

اندیشکده اماراتی ابوظبی مدعی شد شکست آمریکا در درک ساختار قدرت ایران می‌تواند به امنیت جهانی صدمه بزند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری دنشنال، اندیشکده اماراتی ابوظبی در گزارشی مدعی شد شکست آمریکا در درک ساختار قدرت ایران می‌تواند به امنیت جهانی صدمه بزند. این درحالی است که به نظر نمی‌رسد دخالت‌های تهران در خاورمیانه در آینده نزدیک پایان یابد.

این گزارش در ادامه مدعی است: واشینگتن نمی‌تواند یا مایل نیست به کنترل رهبران مذهبی ایرانی بر جمعیت این کشور به عنوان بخشی از موضوع سیاست خارجی خود بنگرد. این امر سبب مختل شدن توانایی آمریکا برای ارزیابی بلند مدت محرک‌های اتفاقات (منطقه)، تفکر صحیح و عمل راهبردی شده است. 

این گزارش در ادامه با انتقاد از آمریکا ادعا کرد: واشینگتن اقدامات غیرقانونی و ظالمانه تهران را نادیده می‌گیرد. علی رغم اینکه ایران حکومتی بر پایه مذهب است و فارغ از اعمال خشونت‌های داخلی و خارجی این کشور، آمریکا از زمان انقلاب ایران در سال 1979 در این اندیشه است که تهران در حال اصلاح و تغییر است. 

این اندیشکده در راستای ادعاهای واهی خود افزود: آمریکا با این نگرش بر نادیده گرفتن "اقدامات حکومت ایران در سرکوب مردم خود و گسترش خشونت‌ و افراط‌گرایی در خارج از کشور" پافشاری دارد. ایران از جمعیت شیعیان کشورهای مختلف عربی حمایت سیاسی و مادی می‌کند و آنها را به شورش فرا می‌خواند. این اقدامات به روشنی نشان می‌‌دهد تهران علاقه‌ای در پیروی از قوانین و هنجارهای بین المللی ندارد. 

این اندیشکده مدعی است: آمریکایی‌ها برای نمونه انتخابات سال 1990 و 1997 ایران را مثال می‌زنند که در اولی علی اکبر هاشمی رفسنجانی انتخاب شد و خواهان بهبود روابط با غرب بود. در انتخابات سال 1997 نیز رییس جمهوری با تفکر اصلاحات بر روی کار آمد. این موارد نشان دهنده امکان تغییر (در سیاست‌های) تهران است.

این گزارش در ادامه ادعاهای واهی خود می‌افزاید: ایران معتقد است طرح خودخوانده‌اش با عنوان جمهوری‌ انقلابی به این کشور اجازه می‌‌دهد با رد قوانین بین المللی، بر طبق آنچه که خود قابل قبول می‌داند، عمل کند. کشورهای حوزه خلیج (فارس) شامل امارات بارها از ایران بابت افزایش تنش‌ها در کشورهایی چون یمن، سوریه و بحرین انتقاد کرده‌اند. 

نگارنده این گزارش مدعی است: امارات اقدامات و بدقولی‌های تهران را زیر نظر دارد و خواستار دخالت بیشتر آمریکا برای مقابله با فشارهای ایران (به منظور نفوذ) در خاورمیانه است. 

نگارنده با برجسته کردن آنچه دخالت‌های ایران در جنگ یمن، سوریه، بحرین، لبنان و عراق نامید، در پایان ابراز امیدواری کرد زمانی که سیاستمداران و تحلیلگران غربی درباره جایگاه ایران در نظام بین الملل می‌اندیشند، موارد مطرح شده در این گزارش را در نظر بگیرند.  
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۹ ۰۹ تير ۱۳۹۵
شهر که خر توخر میشه قورباغه هم هفت تیر کش میشه اینا هم برای ما ادعای ادم شدن دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۸ ۰۹ تير ۱۳۹۵
میگه خودم عرضه ندارم ولی برادر رشیدی دارم،شده الان امارات،دست به دامان امریکا شدن چون خودشون هیچ چیزی تو چَنته ندارن،لعنت بر هر چی وهابی صهیونیستی هست،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۲ ۰۹ تير ۱۳۹۵
کشورچه یا کشورک یا بهتر بگم دولت های شرکتی دست نشانده ی غرب در جنوب خلیج همیشه فارس که شیخ نشین هم میگویند در این حد نیستند که جوابشان را بدیم چرا که آنوقت فکر می کنند که آنها هم دیده میشوند... فعلا غرور پرواز بر سر مردم بی دفاع یمن و لشگر کشی در بحرین اینها رو پرو کرده... منتظریم، که اگه رخصت داده شود، باد حرکت ما آنها را خواهد برد... چه رسد که خود به آنجا برسیم...
انشاالله بزودی
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۸ تير ۱۳۹۵
اگر قرار بود با فحش و توهین کشورهای منطقه و جهان چیزی درست بشه که الان ما تمام دنیا رو گرفته بودیم فراموش نکنیم داریم با جان یک ملیون مسلمان شیعه اماراتی بازی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۸ تير ۱۳۹۵
اگر قرار بود با فحش و توهین کشورهای منطقه و جهان چیزی درست بشه که الان ما تمام دنیا رو گرفته بودیم فراموش نکنیم داریم با جان یک ملیون مسلمان شیعه اماراتی بازی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۸ تير ۱۳۹۵
ناشناس|۱۱:۲۹
@ بابا یه پنج تا موشک کروز تاروس و شش تا موشک بالستیک عماد و ده تا موشک سجیل بزنین بابای این اماراتو دربیارین ..بقیه حساب کار دستشون میاد ..
---------------------------------------------
میگم چطوره چندتا هم به عربستان- بحرین-قطر-اردن-مصر-اسراییل-امریکا-انگلیس-فرانسه-ترکیه-استرلیا هم بزنیم همه حساب کار بیا دستشون بفهمن با کی طرفن!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۸ تير ۱۳۹۵
میزنیم پدرشونم در میاریم تو چرا ترسیدی بابا
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۸ تير ۱۳۹۵
بله جمهوری انقلابی برای شما اعراب مفت خور و تنبل سلطنت طلب خطرناکه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۸ تير ۱۳۹۵
به شیعه هان امارات ،قدرت نظامی دهید تا تروریست های کشور خود را از بین ببرند(مرگ بر آل سعود مرگ بر آل خلیفه)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۸ تير ۱۳۹۵
امارات ،0000000!!!!!!!!
اگر مردم ما ، پول حاصل ار در آمد نفت را به این شیخ نشین های دست نشانده استکبار نبرند ، آنوقت معلوم می شود اصلا اماراتی باقی می ماند که اندیشکده کذائی هم داشته باشد که حرف های اضافی بزند و؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۸ تير ۱۳۹۵
بابا یه پنج تا موشک کروز تاروس و شش تا موشک بالستیک عماد و ده تا موشک سجیل بزنین بابای این اماراتو دربیارین ..بقیه حساب کار دستشون میاد ..
Germany
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۸ تير ۱۳۹۵
ما متجاوز نیستیم اما متجاوزین را پشیمان خواهیم کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۸ تير ۱۳۹۵
سیاست خارجه امریکا منتظر تحلیل موسسه اماراتی بود که این وظیفه خطیر را به سرانجام برساند.یکی نیست بگه بابا اگه امریکا میتوانست کاری ازپیش برد یک لحظه هم تعلل نمیکرد.حقیقت اینست که او نمیتواند و این نوکیسه ها باید قدرت نوظهور منطقه و ماثر دنیا را که ایران عزیز است بپذیرند.واقعیت اینست که این نظرتنگان به هیچ وجه حاضر به پذیرش ایران عزیز به عنوان قدرت نیستند
United Arab Emirates
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۸ تير ۱۳۹۵
اون وقت ارسال نیروی نظامی برای کشتن کودکان یمن دخالت نظامی و متشنج کردن نیست لابد. برو بابا حالا اینام واسه ما اندیشکده زدن چه داغون شده این خاور میانه که امارات اندیشکده زده.
Germany
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۸ تير ۱۳۹۵
امارات!!!اندیشکده!!! تنها کار متصور شکم گنده کردن با پولهای نفتی است برای شما
آخرین اخبار