آمریکا حکم تعلیق محدودیت‌ها را علیه شرکت «زد‌تی‌ئی» تمدید کرد

وزارت بازرگانی آمریکا حکم تعلیق محدودیت‌های شدید صادراتی علیه شرکت چینی «زد‌تی‌ئی» را، که بر اساس ادعا‌ها، تحریم‌های ایران را نقض کرده است، تمدید کرد.

آمریکا حکم تعلیق محدودیت‌ها را علیه شرکت «زد تی ئی» تمدید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: وزارت بازرگانی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد دولت آمریکا حکم تعلیق محدودیت‌های شدید صادرات علیه شرکت «زد‌تی‌ئی ZTE» را که یک شرکت چینی تولید کننده گوشی‌های هوشمند تلفن همراه است تا ۳۰ اوت تمدید کرد. این شرکت به علت برخی ادعا‌ها درمورد نقض تحریم‌ها علیه ایران با محدودیت‌هایی ازسوی آمریکا روبرو شده بود. 

این مجوزهای تمدید شده وزارت بازرگانی آمریکا به شرکت زد‌تی‌ئی امکان می‌دهد صادرات تجهیزاتی را که حاوی فناوری آمریکا است ادامه دهد. 

وزارت بازرگانی آمریکا ماه مارس اعلام کرد اگر شرکت زد‌تی‌ئی با دولت آمریکا همکاری کند نخستین مرحله از تعلیق محدودیت‌ها علیه این شرکت چینی می‌تواند تمدید شود. 

کار‌شناسان گفته بودند محدودیت‌های صادرات آمریکا یکی از سخت‌ترین محدودیت‌هایی است که تاکنون اعمال شده است و می‌تواند باعث مختل شدن زنجیره تامین زد‌تی‌ئی در سراسر جهان شود. 

این محدودیت‌ها صادرات هرگونه فناری، نرم افزار یا تجهیزات را که در آمریکا ساخته شده باشد از سوی شرکت‌های آمریکایی به شرکت زد‌تی‌ئی ممنوع می‌کند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار