ساری،

تسبیح، ماده مخدری جدید

هر آنچه بايد درباره ماده مخدر تسبيح بدانيد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، پليس مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي مازندران درباره وجود ماده مخدر تسبیح به خانواده ها هشدار داد.

بر اساس مطلبی که پلیس مبارزه با مواد مخدر به رسانه ها اعلام کرده است ماده مخدر تسبيح، از دانه های گرد که به وسيله رشته های از جنس خود به هم پيوسته درست شده است و مخلوطی از آمفتامين و شيشه که با 2 يا 3 اسيد بسيار خطرناک ترکيب شده است و به شکل تسبيح مانند در آمده است.

اين ماده مخدر که تسبيح نام دارد، همان آمفتامين است که در ساخت ديگر مواد شيميايي مخدر مثل شيشه استفاده مي شود، تسبيح اثرات مخرب و سنگيني در جسم و روح افراد مي گذارد و تاثيري بسيار قوي و آني برروي مغز دارد.

ترکيبات و شکل ظاهري:

ماده مخدر تسبيح از دانه هاي گرد که بوسيله رشته هاي از جنس خود بهم پيوسته درست شده و مخلوطي از آمفتامين و شيشه است که با 2 يا 3 اسيد بسيار خطرناک ترکيب شده و به شکل تسبيح مانند در آمده است.

نحوه پيدايش:

فرآيند ورود اين ماده مخدر با نام و شکل جديد دقيقا" در ادامه همان تغيير نام شيشه به نام ((تينا)) و ((مت)) است که يکي از راهکارهاي به کار گرفته شده از سوي قاچاقچيان براي فروش بيشتر محصولات خود است.

توليد کنندگان و قاچاقچيان مواد مخدر که در پي راه هاي جديد براي وارد کردن محصولات خود به بازار مصرف و کسب سود هستند، ماده مخدر تسبيح را توليد و عرضه کرده اند.

نحوه مصرف:

اين ماده مخدر به شکل دهاني و کشيدني مصرف مي شود که استفاده دهاني آن موجب تاثير فوري بر مغز شده و باعث سکته مغزي مي شود.

عوارض مصرف:

اين ماده مخدر تاثير آني و فوري بر مغز دارد که به دنبال مصرف مداوم موجب سکته مغزي مي شود، ماده مخدر تسبيح باعث مي شود که مصرف کننده در يک حالت فراموشي قرار گيرد و وقتي گرفتار آن شد راه برگشتي برايش وجود نخواهد نداشت، کاهش شديد نور چشم و از بين رفتن حس چشايي عارضه ديگري است که مصرف ماده مخدر تسبيح در پي دارد، از بين رفتن حس بويايي از ديگر عوارض مصرف مواد مخدر تسبيح است، بهم خوردن تعادل روحي و رواني.

نخ و برنز

برنز و نخ دو ماده‌اي هستند که اخيرا وارد ايران شده‌اند و با ساختماني ناشناخته به‌ طور مستقيم به مغز و اعصاب اثر مي‌گذارند.

نحوه مصرف:

برنز را روي يخ مي‌گذارند و تبخير مي‌شود و سپس آن را استشمام مي‌کنند، نخ نيز بايد روي خراشيدگي‌هاي بدن قرار گيرد که در اين صورت عمقي به عرض يک الي 2 سانتي متر و طول 6 الي 7 سانتي متر در بدن ايجاد مي‌کند.

شکل ظاهري ماده مخدر نخ شبيه « برنج خوراکي سوخته» است‏،تکه‌هاي بزرگ ماده مخدر نخ با پيچيدن دور سيگار نيز توسط معتادان استعمال مي‌شود‏.‏

خروج از هوشياري، اختلال در شناسايي، نزديک ديدن بلندي‌ها و فاصله‌هاي دور يعني کوتاه ديدن ارتفاعات و تشخيص ندادن خانواده از ديگران از ابتدايي‌ترين آثار اين دو ماده هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار