خدادادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داد:

طرح کاهش ساعت کاری بانوان در مجلس دهم پیگیری می شود؟

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش ساعت کاری بانوان که با هدف درک زنان دارای شرایط خاص به تایید کمیسیون اجتماعی مجلس نهم رسید، برای تصویب نهایی در مجلس دهم پیگیری می شود.

طرح کاهش ساعت کاری بانوان در مجلس دهم پیگیری می شود؟سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اهداف اجرای طرح کاهش ساعت کاری بانوان دارای شرایط خاص، اظهار داشت: نقش زن در خانواده به گونه ای است که برای تربیت فرزندان و مراقبت از آنها باید حضور پررنگ تری در خانه داشته باشند.

وی تصریح کرد: کودکان زیر 7 سال نیاز شدیدی به مادر حس کرده و به دلیل حساسیت شرایط سنی آن ها، مجلس شورای اسلامی نیز با تنظیم طرح کاهش ساعت کاری برای بانوان دارای شرایط خاص، به اهمیت زندگی خانوادگی توجه کرده است.

خدادادی ادامه داد: البته این طرح علاوه بر کاهش ساعت کاری برای بانوان دارای فرزند زیر هفت سال، مشمول زنان دارای کودک و همسر معلول و سرپرست خانوار نیز خواهد شد که در کمیسیون اجتماعی مجلس نهم با رفع ایرادات وارده از سوی شورای نگهبان، تایید و برای تصویب نهایی در مجلس دهم پیگیری می شود. 

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بانوان دارای شرایط خاص با تصویب نهایی این طرح و کاهش ساعت کاری، به مسئولیت های مادرانه و زنانه خود با فشار کمتر رسیدگی می کنند و فرصت کافی برای پرداختن به زندگی شخصی و در کنار فرزند و همسر بودن خواهند داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۰ تير ۱۳۹۵
خوب سرکار نرن و آقاشون بره سرکار تا بتونن به بچه هاشون برسن ، همیشه از بیت المال مایه میزارند ، پدر شغل دولتی ، مادر هم شغل دولتی ، و خیلی ها هم حتی یک نفر از خانوادشان کار ندارند اینه کشورم ایران
آخرین اخبار