انگلیس حمایت نظامی از عراق را افزایش می دهد

وزیر دفاع انگلیس گفت حمایت نظامی این کشور ازعراق برای مبارزه با تروریسم افزایش پیدا می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری النشره، مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد: انگلیس شماری از نیروهای نظامی خود را برای آموزش نیروهای عراقی و کمک به نیروهای ائتلاف بین المللی علیه داعش به این کشور اعزام خواهد کرد.

وی گفت: پنجاه نظامی انگلیسی به عراق اعزام و در پایگاه نظامی الاسد در غرب عراق مستقر خواهند شد و ماموریت این نیروها، آموزش نیروهای عراقی در عرصه مبارزه با بسته های انفجاری و تقویت نیروهای پیاده عراقی است.

فالون بیان داشت: نظامیان انگلیسی در کنار نیروهای آمریکایی و دانمارکی، مامور آموزش نیروهای لشکر هفتم ارتش عراق، نیروهای گارد ملی و پلیس فدرال این کشور هستند.

وی با اشاره به این که وزارت دفاع انگلیس یک میلیون و چهارصد هزار دلار کمک تسلیحاتی در اختیار نیروهای پیش مرگه قرار خواهد داد،گفت:در حال حاضر یک هزار و یکصد نیروی انگلیسی در مناطق مختلف عراق حضور دارند و از میان این نیروها 295 نفر در آموزش هجده هزار نیروی ارتش، پلیس فدرال و نیروهای پیش مرگه مشارکت داشته اند.

فالون تاکید کرد: افزایش حمایت انگلیس از عراق در چارچوب تعهداتی است که در نشست وزارتی مبارزه با داعش در ماه گذشته به هدف حمایت از عملیات نظامی و پیشروی میدانی در فلوجه، هیت و الرمادی اتخاذ شد.

وی بیان داشت: حمایت های انگلیس باعث می شود نیروهای عراقی بتوانند به عملیات آزادسازی شهرهای این کشور از دست داعش ادامه بدهند و تا این لحظه نیز نیروهای عراقی توانستند شماری از مناطق تحت سیطره داعش را آزاد کنند.

وزیر دفاع انگلیس گفت: هواپیماهای نظامی انگلیس که در پایگاه آکروتیری قبرس حضور دارند بیش از نهصد بار مواضع داعش را هدف قرار داده اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار