اعزام نظامیان انگلیس به عراق برای مبارزه با داعش

مایکل فالون از افزایش اعزام نیروهای انگلیسی به عراق برای مبارزه با داعش خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی،  مایکل فالون -- وزیر دفاع انگلیس -- از افزایش اعزام نیروهای انگلیسی به منظور آموزش نیروهای عراقی در نبرد با تروریست‌های تکفیری داعش خبر داد.

بر این اساس، فالون این اظهارات را دیروز و در آستانه اجلاس وزرای دفاع و نمایندگان 12 کشور عضو ائتلاف موسوم به ضد داعش در شهر اشتوتکارت آلمان بیان کرد.

فالون گفت: اصلا اشتباه نکنید! نیروهای عراقی اکنون در قبال داعش ابتکار عمل را به دست گرفته‌ و در حال آزادسازی اراضی از اشغال داعش هستند و بر سرکردگان و منابع مالی آنان ضرباتی را وارد آورده‌اند. حال زمان آن است تا با بهره‌گیری از این موفقیت‌ها ببینیم که با تشدید عملیات رزم نیروهای عراقی دیگر چه کاری از ما بر می‌آید.

این سخنان فالون درحالی بیان می شود که شمار دقیق نیروهای انگلیسی هنوز اعلام نشده است اما به گفته برخی منابع شمار این «مربیان و مهندسان» بین 100 تا 200 نفر خواهد بود.

در حال حاضر، حدود 300 نظامی انگلیسی در عراق مشغول آموزش نیروهای امنیتی عراق و مبارزان کرد پیشمرگه هستند.

وزیر دفاع انگلیس همچنین گفت لندن قصد دارد تا مهمات سلاحهای نیروهای پیشمرگه را افزایش دهد.

در نشست روز چهارشنبه، مقامات ائتلاف تحت امر امریکا توافق کردند حملات علیه داعش خود را تشدید کنند.

در پی این نشست، اشتون کارتر -- وزیر دفاع امریکا -- گفت: «توافق کردیم که کلیه دوستان و متحدان ما در سطح ائتلاف مقابله با داعش می‌توانند و باید اقدامات بیشتری انجام دهند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار