صعود دانشگاه علم و صنعت به جایگاه 57 دانشگاه‌های آسیا/ تاسیس دانشگاه مشترک بین ایران و آلمان

رییس دانشگاه علم و صنعت گفت: در سال گذشته رتبه دانشگاه علم و صنعت در بین دانشگاه ‌آسیا 69 بود و این رتبه در سال 2016 در بین 200 هزار دانشگاه رتبه 57 شد.

صعود دانشگاه علم و صنعت / تاسیس دانشگاه مشترک بین ایران و آلمانبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاه حسینی مدیر دفتر همکاری علمی و بین‌المللی دانشگاه علم و صنعت در نشست خبری که به مناسب ارتقای 12 ساله این دانشگاه در رنکینگ جهانی که صبح امروز در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد با اشاره به رشد 12 سالگی رتبه این دانشگاه در مؤسسه تایمز اظهار داشت: مؤسسات مختلفی در دنیا کار رتبه‌بندی دانشگاه‌ها را بر عهده دارند که معروف‌ترین آن‌ها مؤسسه تایمز بوده است.

وی گفت: با استفاده از استادان خارجی کار رده‌بندی دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

حسینی بیان کرد: در سال گذشته رتبه دانشگاه علم و صنعت در بین دانشگاه ‌آسیا 69 بود و این رتبه در سال 2016 در بین 200 هزار دانشگاه رتبه 57 شد.

مدیر دفتر همکاری علمی و بین‌الملل دانشگاه علم و صنعت یادآور شد: امسال این دانشگاه در بین مراکز آموزشی کشور رتبه اول را از آن خود کرد و در رده‌بندی آسیایی از مرتبه 69 با رتبه 57 صعود کردیم.

شاه حسینی عنوان کرد: درآمدهای صنعتی، مسائل آموزشی، پژوهشی، مقالات و تعداد استادان و دانشجویان خارجی از جمله موارد تأثیر گذار در رتبه‌بندی دانشگاه‌های دنیا است.

وی گفت: 10 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت از افراد پر استناد بوده که 7 نفر‌شان جزو ارجاعات دانشگاهی بین‌المللی هستند.

حرکت دانشگاه علم و صنعت به سمت تجاری‌سازی علم و  فناوری
در ادامه برخورداری رییس دانشگاه علم و صنعت گفت: در گذشته دانشگاه‌ به صورت آموزشی بوده که بعد از گذشت زمان نیز این مراکز آموزشی به سمت آموزش، مقاله و تحقیقات روی آورده‌اند و در زمان حال دانشگاه‌های کشور به سمت تجاری سازی علم و تولید فناوری به کمک شرکت‌های دانش بنیان در آمده‌اند.

وی در خصوص بین‌المللی شدن دانشگاه گفت: دانشگاه علم و صنعت با دانشگاه‌های مختلف دنیا تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده و قرار است تبادل استاد و دانشجو با کشورهای چون عراق، سوریه، اردن و ترکیه کارهای خوبی عملیاتی شود.

وی بیان کرد: بر طبق توافق صورت گرفته شعبه‌ای از دانشگاه علم صنعت در کشور عراق تأسیس می شود که زیرساخت آن به وسیله دو کشور در حال فراهم شدن است.

رییس دانشگاه علم و  صنعت یادآور شد: توافق نامه‌ای بین ایران و وزارت آموزش کشور آلمان انجام شده که بر طبق آن دانشگاه علم و صنعت به عنوان رابط دانشگاه‌های ایران با مراکز علمی آلمان  همکاری تنگاتنگی‌ داشته باشد و یک دانشگاه مشترک بین ایران و آلمان در کشور با هدف ارتقای سطح علمی دانشجویان و استادان تأسیس شود.

برخورداری ادامه داد: در جهت جذب دانشجویان خارجی کارهای مفیدی صورت گرفته به طوری که در سال گذشته 60 نفر از دانشجویان کشورهای ترکیه، اردن، سوریه و عراق در این دانشگاه مشغول بوده که امیدواریم این رقم در سال جدید به مقاطع ارشد و دکتری به 300 نفر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه اردوهای آموزشی و پژوهشی مختلف با مجوز این دانشگاه با هدف افزایش سطح علمی دانشجویان صورت گرفته است، افزود: اردوهای دانشجویی فرهنگی با مجوز این دانشگاه و با همراهی یک ناظر صورت گرفته که تاکنون هیچگونه تخلفی‌ نیز به ما گزارش نشده است.

برخورداری عنوان کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه همیشه مطرح بوده و برای آن راه‌حل‌های مختلفی مطرح است و در این زمینه وزارت صنایع و علوم توافق‌نامه‌ای با هم امضا کردند تا اساتید فرصت‌های مطالعاتی خود را در صنایع و کارخانجات گذرانده تا تجربه‌شان برای تدریس و آموزش افزایش یابد.

در ادامه مراسم شریعت معاون فرهنگی دانشگاه علم و صنعت گفت: تصاویری تحت عنوان اردوهای مختلط این دانشگاه در فضای مجازی پخش شده که این مسئله یک نوع فضا‌سازی است و من پیشنهاد می‌کنم افراد اگر تخلفی‌ را مشاهده کردند با ذکر مصداق به این واحد دانشگاه اعلام کرده تا عملکرد اولیای آموزشی با رفع نواقص بهبود یابد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار