اولین سفر نخست وزیر رژیم اسرائیل به قاره آفریقا

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه ای از سفر بنیامین نتانیاهو به چند کشور قاره آفریقا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو پس از چندین دهه در دیداری تاریخی که نخستین دیدار نخست وزیر اسرائیل از یک قاره است راهی آفریقا می شود.نخست وزیر با هدف تقویت روابط از کشورهای اوگاندا، کنیا، رواندا و اتیوپی دیدار خواهد کرد.

سفر نخست وزیر نتانیاهو از اوگاندا شروع خواهد شد و وی در آنجا با رئیس جمهور یووی موسوینی دیدار خواهد کرد. نخست وزیر همچنین در چهلمین سالگرد عملیات ضد تروریستی انتبه شرکت خواهد کرد. نتانیاهو سپس با رهبران کشورهای شرق آفریقا که قرار است در نشستی در اوگاندا حضور پیدا کنند دیدار خواهد کرد.

در این دیدار علاوه بر رئیس جمهور اوگاندا، اوهورو کنیاتا رئیس جمهور کنیا، پل کاگامی رئیس جمهور رواندا، سالوا کر مایاردیت رئیس جمهور سودان جنوبی، هایله ماریام دسالگان بوشه نخست وزیر اتیوپی و وزیر خارجه تانزانیا حضور خواهند داشت.

نخست وزیر نتانیاهو سپس از کشورهای کنیا،رواندا و اتیوپی دیدار خواهد کرد و با سران سیاسی،اقتصادی و امنیتی آنها دیدار خواهد کرد.او همچنین سخنرانی تاریخی در برابر پارلمان اتیوپی برگزار خواهد کرد.

بر این اساس صرفنظر از جنبه های دیپلماتیک، سفر نخست وزیر نتانیاهو از اهمیت اقتصادی مهمی برخوردار است. هشتاد نفر از سران اقتصادی بیش از پنجاه شرکت اقتصادی اسرائیل نخست وزیر نتانیاهو را در این سفر همراهمی می کنند.

آنها در این سفر تلاش خواهند کرد که روابط تجاری اسرائیل با کشورها و شرکت های آفریقایی را ارتقاء ببخشند. در طول این سفر سمینارهای اقتصادی در کنیا ،اتیوپی و با حضور و مشارکت تجار محلی برگزار خواهد شد. این سمینارها تحت نظارت کنیاتا رئیس جمهور کنیا،دسالگان بوشه نخست وزیر اتیوپی و نخست وزیر نتانیاهو برگزار خواهند شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار