افزایش شکاف بین نتانیاهو و اعضای کابینه صهیونیستی

اعضای کابینه نتانیاهو در جلسه استماع پارلمان اسرائیل (کنست) وی را به خودمحوری متهم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، اوزی آراد رئیس سابق شورای امنیت صهیونیستی روز سه شنبه به کنست گفت که فرایند تصمیم گیری دولت، اشتباه و غیرقانونی است. آراد گفت که بحث های مطرح شده در کابینه در خصوص ناوتیپ غزه در ماه می 2010 «عاقلانه و جدی نبود برای همین از شرکت در آن خودداری کردم.»

آراد گفت: «ماه ها درخواست کردیم که در این خصوص تصمیم گیری شود و نتانیاهو از تشکیل جلسه خودداری می کرد.» درخواست های مشابه برای تشکیل جلسه کابینه رژیم صهیونیستی در خصوص تهدیدهای ایران و غزه نیز نادیده گرفته شده است.

آراد این اظهارات را در حضور کمیته کنترل کنست مطرح کرد که روند تصمیم گیری طی آشتی اخیر با ترکیه را بررسی می کند.

یش عتید، رئیس این کمیته در این جلسه استماع گفت: «به نظر می رسد تصمیمات کابینه، با شیر یا خط تعیین می شود.»

او افزود گاهی حتی تصمیماتی در کابینه گرفته می شود که اعضا از آن «اطلاع کافی ندارند».
آراد هشدار داد که همین فرایند، طی مسئله گاز طبیعی فلسطین اشغالی نیز رخ داد. «گفتند توافق انجام شده است و فقط که تصویب آن مانده است. بحث کابینه، شتابزده و غیرقانونی بود.»
او شاهد بود که در جریان تهاجم سال 2014 به غزه، کابینه رژیم صهیونیستی، زیاد تشکیل جلسه نداد و اعضا در جریان مسائل مهم قرار نمی گرفتند.

ایتامار یعار، معاون آراد در آن زمان، در این جلسه استماع گفت: «بین نتانیاهو که تصور می کند همه کاره است و آن چه در قانون آمده است، تعارض وجود دارد. طبق قانون، کابینه باید تصمیمات را بگیرد و در جلسه، همه اعضا باید در جریان اطلاعات قرار بگیرند و عقیده خود را مطرح کنند. بعد تصمیم جمعی گرفته شود.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار